Dagens naturupplevelse

I morse ute med dotterns hund och besiktigade hagen, och ute i träsket bakom hagen var det en skum brun kant på vassen. Såg lite ut som ett lejonansikte. Men blick stilla. Plötsligt när vi kom några meter närmare, reste sig en stor älgko och började kliva iväg. Mycket ståtlig. Hoppas hon klarar sig i höst när de är tillåtet villebråd.
 
IMG_6915.jpeg

En fin fjäril landade på vår mur idag 🥰
 
Tur att vi höll oss på lite avstånd. Men tack för snabbt svar 😊
De är inte så snabba så ni hade nog kommit undan ändå. :D Men de kan både nypas och utsöndra illaluktande vätska så man bör inte plocka upp dem.
Jag visste det bara för att mor min hittade ett par ifjol så jag fick tillfälle att googla. De är ju ganska distinkta.
 
Såg till min stora förvåning tranor idag. Trodde de redan flyttat men det är kanske värmen som får dem att dröja kvar?

Förra veckan såg både min mor och jag en stor havsörn bli trakasserad av andra fåglar, jag glömmer alltid bort mellan gångerna hur mäktiga de är att se. 😳

Sedan hade jag en vacker sorgmantel som bosatt sig i trädgården. 😍
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 110
Senast: IngelaH
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 571
Senast: Freazer
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 443
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 528
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp