Ja, de kan para sig och fÄ fruktsam avkomma, lÀste jag. SÄ det hÀr Àr kanske en blandrasKan din hare kanske ha inblandning av skogshare?... Eller sÄ kanske fÀltharen ocksÄ kan ha vita tecken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, de kan para sig och fÄ fruktsam avkomma, lÀste jag. SÄ det hÀr Àr kanske en blandrasKan din hare kanske ha inblandning av skogshare?... Eller sÄ kanske fÀltharen ocksÄ kan ha vita tecken.
Jag hade en liknande pÄ besök men det trodde jag var en sÀlgskimmerfjÀril...
Oj, det kanske inte Àr aspfjÀril...? Jag Àr ingen expert. Lika Àr de i alla fall.Jag hade en liknande pÄ besök men det trodde jag var en sÀlgskimmerfjÀril...
Jag undrar varför fjÀrilarna fÄr sÄ trasiga vingar? Jag har mÀngder av vad jag tror Àr pÀrlemofjÀrilar men nÀstan alla har rÀtt rejÀlt skadade vingar.
Ja, det Àr det verkligen! Jag tror att jag har alla praktfjÀrilar hÀr och det mÄste vÀl tyda pÄ att min misskötsel av trÀdgÄrd och mark faller fjÀrilarna i smakenDet Àr vÀldigt mycket mycket fjÀrilar just nu!
Det var mÄnga individer, och ett flertal sorter i naturbetesmarken nÀr jag var och rÀknade tackorna idag!
Det blir sÄ vackert med alla blommor, fjÀrilar och slÀndor!
Jag Àr verkligen inte heller nÄgon expert! Brukar gissa hej vilt, men tyckte att det var roligt med sÀlskimmerfjÀrilen dÄ jag aldrig sett nÄgon tidigare.Oj, det kanske inte Àr aspfjÀril...? Jag Àr ingen expert. Lika Àr de i alla fall.
Det Àr inte vinbÀrsfuks du har sett? De ser trasiga ut.
Jag Àr verkligen inte heller nÄgon expert! Brukar gissa hej vilt, men tyckte att det var roligt med sÀlskimmerfjÀrilen dÄ jag aldrig sett nÄgon tidigare.
Jag tror inte att det Àr vinbÀrsfuks, för skadorna Àr oregelbundna och rÀtt omfattande. Ibland kan de nÀstan inte ha nÄnting kvar av en av vingarna, medans kompisen brevid ser "hel" ut....
Ja, den har ju inte sÀlgskimmerfjÀrilens "ögon" sÄ jag skulle gissa pÄ det. Men som sagt, killgissar hej vilt...
Kan det vara en myskbock?Visa bifogad fil 150073
Fantastiskt vacker, grönskimrande nĂ„ntingâŠ. NĂ„n som vet vad det Ă€r? För slank för att vara nĂ„n skalbagge tĂ€nker jag.
Googlade och det ser absolut ut som en myskbock. Som faktiskt Àr en skalbagge enligt Wikipedia. Tack @gammalekKan det vara en myskbock?
Surt sa han...
Vilken hÀrlig bild vi hade mkt rÀv, utanför vÄr stuga, i nÄgra Är. Har inte sett dom i Är, saknar dom en del. Tror dom kanske flyttat efter kaninerna