Dagens naturupplevelse

IMG_20240712_083652.jpg

HÀr syns att den har en liten vit bollsvans, sÄ det mÄste vara skogshare i den. Det Àr ju roligt, för det mÄste betyda att det finns skogshare hÀr - och den Àr ju hotad.
 
Jag hade en liknande pĂ„ besök men det trodde jag var en sĂ€lgskimmerfjĂ€ril... đŸ€”

Jag undrar varför fjÀrilarna fÄr sÄ trasiga vingar? Jag har mÀngder av vad jag tror Àr pÀrlemofjÀrilar men nÀstan alla har rÀtt rejÀlt skadade vingar.
Oj, det kanske inte Àr aspfjÀril...? Jag Àr ingen expert. Lika Àr de i alla fall.
Det Àr inte vinbÀrsfuks du har sett? De ser trasiga ut.
 
Det Àr vÀldigt mycket mycket fjÀrilar just nu!

Det var mÄnga individer, och ett flertal sorter i naturbetesmarken nÀr jag var och rÀknade tackorna idag!

Det blir sÄ vackert med alla blommor, fjÀrilar och slÀndor!
Ja, det Àr det verkligen! Jag tror att jag har alla praktfjÀrilar hÀr och det mÄste vÀl tyda pÄ att min misskötsel av trÀdgÄrd och mark faller fjÀrilarna i smaken :)
 
Oj, det kanske inte Àr aspfjÀril...? Jag Àr ingen expert. Lika Àr de i alla fall.
Det Àr inte vinbÀrsfuks du har sett? De ser trasiga ut.
Jag Ă€r verkligen inte heller nĂ„gon expert! 😅 Brukar gissa hej vilt, men tyckte att det var roligt med sĂ€lskimmerfjĂ€rilen dĂ„ jag aldrig sett nĂ„gon tidigare.

Jag tror inte att det Ă€r vinbĂ€rsfuks, för skadorna Ă€r oregelbundna och rĂ€tt omfattande. Ibland kan de nĂ€stan inte ha nĂ„nting kvar av en av vingarna, medans kompisen brevid ser "hel" ut.... đŸ€”
 
Jag Ă€r verkligen inte heller nĂ„gon expert! 😅 Brukar gissa hej vilt, men tyckte att det var roligt med sĂ€lskimmerfjĂ€rilen dĂ„ jag aldrig sett nĂ„gon tidigare.

Jag tror inte att det Ă€r vinbĂ€rsfuks, för skadorna Ă€r oregelbundna och rĂ€tt omfattande. Ibland kan de nĂ€stan inte ha nĂ„nting kvar av en av vingarna, medans kompisen brevid ser "hel" ut.... đŸ€”

Men det hÀr Àr vÀl en aspfjÀril?

20240721_110030.jpg
 

Liknande trÄdar

HÀstvÄrd Hej! Skriver hÀr desperat i hopp om att nÄn kanske har en aning om vad som Àr felet pÄ min ponny. Hon Àr en 18 Ärig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 434
Senast: Freazer
·
HÀsthantering Hej, jag har en unghÀst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gÄtt jÀttebra, vi har haft hjÀlp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 864
Senast: MiniLi
·
Relationer Jag sÄg att min gamla trÄd frÄn i vÄras hade lÄsts, men jag fick sÄ himla mycket fina och kloka ord av er den gÄngen, sÄ jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 264
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat tvĂ„ kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och Ă€r sĂ„ledes tre...
Svar
5
· Visningar
1 503
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp