Dagens nagellack!

Detta är jättefint, men tappar så fort glansen tyvärr
IMG_5082.jpeg
 
Jag var väldigt nördig på nagellack för typ 7-8 år sedan. Hade över 600 (!) olika nagellack och målade om typ varannan dag. Sedan var det väl någon kombination av att min depression blev sämre, mina naglar blev så dålig kvalitet och att jag ledsnade lite på hobbyn som jag slutade. Lämnade hela lådan med lack på tippen.

Nu för tiden målar jag bara någon gång ibland. Jag äger tror jag 7 nagellack totalt och 5 av dessa är Depend 7-days som jag verkligen fastat för. Jag skriver mycket på tangetbord, kliar på djur (och mig själv), gräver i jord och håller på med vatten och grejer som gör att jag nöter rätt hårt på mina naglar. Jag minns hur det var "förr" att lacket liksom började bli nött i kanten nästan dag två ibland.

Nu vill jag att det håller sig fint iaf typ en vecka, och lackar max två lager (plus topplack då). Vet ni några andra lack som håller lika bra eller bättre än Depend 7-days? Känns ju som att fler borde hakat på detta.

Hos OPI kunde jag hitta något som hette "Infinite shine" som verkar vara typ samma grej men de kostar samtidigt över 200 kr/flaskan.. China Glaze kan jag bara se att vissa flaskor verkar ha text med "with hardeners" på men osäker på vad det är. Någon här som har erfarenheter? :)

Mina naglar håller inte för att ta bort lack ofta, så jag målar bara en gång i veckan. Jag använder ett baslack och topplack från seche vite. Topplacket är avgörande för hållfastheten. Jag tycker att Essie är ett hållbart lack, ofta på rea dessutom. Jag får ibland fylla i färgsläpp längst ut i toppen men det siter ändå överlag bra i en vecka.
 
En fråga: Behöver man ha speciellt nagellack när man gör stamping?

Jag har köpt en stämpel och plattor, men jag får inte alls till det och undrar om jag har fel lack?
 
Jag blir så irriterad på att jag aldrig får bra bilder. Det är iallafall chockrosa hologlitter med chromepulver ovanpå. Naglarna är äntligen på utväxt igen! Utom en på andra handen som gick av jättelångt upp så den lär nog ta ett par månader på sig att bli lagom lång igen :down:
IMG_6493.jpeg
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 508
Senast: Badger
·
Hemmet Mobilberoende-tråden fick mig att tänka på att jag i princip varje dag fastnar i mobilen direkt på morgonen, en vana jag gärna blir av...
Svar
12
· Visningar
420
Senast: Rugge
·
Fritid Hej vänner! Om en dryg vecka ska jag åka på kurs några dagar på en skola som ligger mellan Falun-borlänge. Jag tänkte att jag dagarna...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 553
Senast: lingonben
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 639
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp