Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag googlade lite snabbt och fick bland annat upp dettaJag blir så sugen på att måla naglarna! Men mina naglar blir så torra av lacket och borttagningen
Finns det nåt man kan göra åt det? Nåt mirakellack/borttagning som inte torkar ut naglarna?
Jag har använt Depends lila remover ett tag nu (doftfri/snabb) och den har en lite oljig konsistens som inte känns lika uttorkade. Innehåller dock inte olja, men brukar tvätta av händerna innan jag målar ändå. Sedan tycker jag att naglarna mår mycket bättre om man oljar in naglar och nagelband ofta, ockå för att att nageln som växer ut ska må braJag blir så sugen på att måla naglarna! Men mina naglar blir så torra av lacket och borttagningen
Finns det nåt man kan göra åt det? Nåt mirakellack/borttagning som inte torkar ut naglarna?
Jag har använt Depends lila remover ett tag nu (doftfri/snabb) och den har en lite oljig konsistens som inte känns lika uttorkade. Innehåller dock inte olja, men brukar tvätta av händerna innan jag målar ändå. Sedan tycker jag att naglarna mår mycket bättre om man oljar in naglar och nagelband ofta, ockå för att att nageln som växer ut ska må bra
Jag googlade lite snabbt och fick bland annat upp detta
Jo, olja in ändå. Det är egentligen inte nageln i sig som behöver oljan, utan nagelbanden/nagelroten (säger man så? Längst ner på nageln iaf) så det växer ut en friskare och starkare nagel. Jag har gelénaglar nu och fick rekommendationen att olja in MINST två gånger per dag, helst fler.Men det är väl ingen poäng med att olja in nageln när den är målad med nagellack? Det är ju då eller när jag tar bort lacket som nageln skadas. Efter det har jag oljat och oljat och det hjälper inte ett dugg utan jag får vänta tills den fula delen av nageln växt ut.
Jag har bara använt vanligt nagellack. Finns det andra typer som är mer skonsamma? Både gällande själva lacket och borttagningen.
Jo, olja in ändå. Det är egentligen inte nageln i sig som behöver oljan, utan nagelbanden/nagelroten (säger man så? Längst ner på nageln iaf) så det växer ut en friskare och starkare nagel. Jag har gelénaglar nu och fick rekommendationen att olja in MINST två gånger per dag, helst fler.
Nagelbanden mår ju bra av olja och massage oavsett, och undersidan av utväxten kommer man ju också åt. Ibland om mina naglar känns lite tråkiga efter borttagning så låter jag de vara omålade en dag eller två och "kurerar" med både olja och kräm några gånger. Sedan kan det ju såklart vara kostrelaterat också om naglarna alltid är tråkiga.Men det är väl ingen poäng med att olja in nageln när den är målad med nagellack? Det är ju då eller när jag tar bort lacket som nageln skadas. Efter det har jag oljat och oljat och det hjälper inte ett dugg utan jag får vänta tills den fula delen av nageln växt ut.
Jag har bara använt vanligt nagellack. Finns det andra typer som är mer skonsamma? Både gällande själva lacket och borttagningen.
Jo det förstod jag, men jag har tyvärr inget tips på lack/borttagning som är bättre än någon annan. Det var ett tag sedan jag målade naglarna regelbundet. Men grunden är att ändå se till att olja in ofta, för det gör nageln starkare och tåligare i längden.Fast det är just det. Mina naglar, alltså den befintliga nageln som har lacket på sig som ser torra och skadade ut när jag tagit bort lacket. Det som växer ut efteråt ser fint ut.
om du oljar in runt om innan du tar bort nagellacket så skyddar oljan lite mot removern - och sedan tvätta bort removern och olja in igen.Fast det är just det. Mina naglar, alltså den befintliga nageln som har lacket på sig som ser torra och skadade ut när jag tagit bort lacket. Det som växer ut efteråt ser fint ut.
Jag blir så sugen på att måla naglarna! Men mina naglar blir så torra av lacket och borttagningen
Jag tycker att Depends miljöanpassade nagellackborttagning med svanenmärke är snällast mot naglarna, av alla jag provat. Både den i flaska och Dip-in-remover i burk. Dock behöver man tvätta händerna efter borttagningen eftersom den är oljig. Annars fäster inte nya lacket.
Jag har samma problem. Jag har fina och starka naglar som kan bli rejält långa på egen hand så länge jag inte målar dem. När jag målar och framförallt tar bort lacket så blir de förstörda. Det som växer ut nytt är fint och bra, men hjälper inte den förstörda nageln. Har provat lite olika märken på både borttagning och lack, men hittills inte hittat något som varit bra så jag har slutat lacka naglarna mer än typ någon gång om året.Jag blir så sugen på att måla naglarna! Men mina naglar blir så torra av lacket och borttagningen