Dagens hundschema!

D

Dixie Chick

Vad ska ni göra med doggisarna idag på långfredagen? Här blir det en lugn dag, en långpromenad i eftermiddag (hoppas snön lugnar sig liiiite tills dess bara), sen softa lite. Imorgon bär det av till mina föräldrar o då får vår odåga brottas med deras två JR! :D

Sv: Dagens hundschema!

Här passar vi på i snön!
Jag och ungtuppen gick upp vid 7, plöjde lite på tomten. Han älskar snö, förutom när vi var i branäs har ju han knappt sett snö, så vi får verkligen ta vara på den lilla snön vi får! Efter frukost och liten powernap gick vi ut i skogen, var ute runt 1 timme, promenerade, tränade lite uppletande och ålade i snön.

Nu har vi precis tränat lite tävlingslydnad och vi har börjat shejpa in ett nytt litet moment som går ut på att stoppa huvudet i en kruka på kommandot "vad gör strutsen".

Nu sover han sött, och det lär han väl fortsätta med en stund. Efter det blir det lite mer träning - fritt följ, skifte sitt/ligg, backa-träning och apportering har jag planerat än så länge! :)

Jag ska ta en promenad runt slingan i ett snöigt väder, sen blir det att kurera sig sitter här med en förkyldning o feber....
Det är ju ingen annan som vill ut o gå med vovven så då får jag göra det....
Glad Påsk

Jag ska ta en promenad runt slingan i ett snöigt väder, sen blir det att kurera sig sitter här med en förkyldning o feber....
Det är ju ingen annan som vill ut o gå med vovven så då får jag göra det....
Glad Påsk

Skicka hit söt-vovven så kan jag ta en sväng! :love:
Krya på dig!

Skicka hit söt-vovven så kan jag ta en sväng! :love:
Krya på dig!

Tack! Efter lite alvedon,te, o nässpray o mkt kläder så ska de gå!
Får lida med en lite understimulerad hund idag. Ska se om man hittar ng kartong o lite godis så blir han nöjd....

Idag blir det en "ligg-dag" för min hund..
Min dotter fyller 18 år idag,så jag har häcken full..Så det belv en rask 30min-promenad..
Men jag får ta igen det imorgon!
Men jag har badat vovven idag,för under dom raska 30min,så hittade väl vovven något att rulla sig i..Varför just idag? Finns ju andra lämpligare dagar att välja..

Vi har bara varit ute tre kortare rundor än så länge (3x30min).. Har pluggdag idag så det blir en lugn dag för vovven. Har dock aktiverat hans hjärna en aning med lite sök av köttbullar hemma:).

Sambon tar ev. ut honom på en längre runda när han kommer hem från jobbet:)

Ska ta igen det i helgen när sambon är ledig!:)

Idag håller jag på att städa eftersom jag får besök imorgon, senare under kvällen kommer jag och grabbarna bege oss ut på en längre promenad samt träna lite. Dom har en rätt lugn dag idag.

Tack! Efter lite alvedon,te, o nässpray o mkt kläder så ska de gå!
Får lida med en lite understimulerad hund idag. Ska se om man hittar ng kartong o lite godis så blir han nöjd....

Nu har jag varit ute på en timmes promenad tror jag de tog, 3 km, i inte så kul väder...han fick springa lös, då j*vlar sprang han.
Så nu ligger han o sover, o jag vid datan o snorar...:devil:

Idag blir det en rätt lugn dag för både oss och vovvarna. Jag och sambon är smått sjuka och mår inget vidare. Det snöade Massor inatt så idag begav vi oss ut på en riktig långis och plöjde runt i skogen, vovvarna busade och lekte som dårar, jag fotade även en hel del.:)

Så dagen kommer bli träningsfri för hundarnas del och bestå av lugnare promenader samt massa mys i sängen/soffan medans jag och sambon kurerar oss. För imorgon bär det av till mina föräldrar och då ska vovvarna följa med och terrorisera hos dem:angel:

Vi har precis kommit in, varit ute och busat i två timmar.
Eller jag har promenerat och hon har härjat i snön,
sprungit räserfort och hittat en ensam kompis i ngn
spanielvariant :D

Snart ska hon ner i badkaret :devil:
fäller som en tok och nu är jag less..
nu ska löshåret bort,

Dagens hundschema är troligen att väcka hunden för en ytterst motvillig promenad innan middagen. Efter middagen så kommer hon nog att krypa in under sin filt i fåtöljen igen.

Jag har en vinthund, ingen vinterhund!

Här blir det lugnt. Gos och kloklippning står på schemat. Vi ska spara all kraft och utstrålning till Lilla Sthlm imorgon!:d

Vid 7 snåret var vi ute på morgonpromenad... Sen var det frukost för vovven i köket och jag fixade frukost på sängen till sambon och mig. Vi kolla film och vovven snarkade gott vid våra fötter.

Sen vid 11 tog vi en 1,5 h promenad i skogen vid havet - SÅ MYSIGT! Inte en människa, Wilton kutade runt och busade jättemycket :bump:

Efter det en eftermiddagsfika hos min mamma + man (Wiltons favoriter).

Nu snarkar både Wilton och sambon gott på soffan. Innan det har Wilton sökt blodpudding i vardagsrummet och fått lite "mellanmål" i form av en halv portion torrfoder - måste vara en växtperiod för han är hungrig mitt på dagen (håller tummarna att han inte växer på höjden :crazy:), det har han inte gjort sen han var ca 6 månader...

Jaja, snart är det dags att börja med middagen och till kvällen ytterligare en promenad (om vi får upp han från soffan).

kl.

blir inte så mkt, spårade igår. sprungit lös vid sjön, klippt klorna och varit skitsur på matte som klippte i pulpan (inte lätt att klippa rätt när hunden sparkar till precis när jag klipper ):/ matte fick hålla minen och hon sa inte ett ljud. sen vart de dock lite pipigt men hon somnade tillslut.

badat har hon gjort med, husse smart gör detta innan hon varit ute o kissat. nu får hon vänta tills hon är torr då de är halvt snöoväder ute.

Här har vi hedrat Långfredagen med Passion of the Dog. Rover har badat. Maken till lidande har sällan skådats och även om han snällt stod i badkaret under både duschning och schamponering så slokade han som en tulpan. Men nu skiner han som en nypolerad flaggstångsknopp och han fick faktiskt en torkad hälsena för besväret.

I övrigt har vi tagit det ganska lugnt här, bara några korta promenader med lite vardagslydnad. Jag jobbar ikväll, så då får han träffa sina nattflickvänner och umgås lite med dem.

Atlas långfredag började med frukost, sen en promenad till stallet i regnet (strax efter kl 7) där han satt uppbunden en stund medan matte hjälpte till att lasta lite ponnyer som skulle iväg för att tävla, sen traskade vi hem igen. Regnet började övergå i snöblandat, jippie.

Strax efter 8 begav vi oss iväg till räddningsträning där vi samlades strax innan 9. Vi började med ett pass med markeringsträningar (med figuranter på olika ställen, allt från högt, dolt, öppet osv) fram till 1030, gick mycket bra, han ävar taggad till tusen och hade jättebra skall. Därefter gällde inomhus-sök i ett förråd med pallställ (två figgar, med markering på båda). Lille skiten fick jobba på ganska bra, inomhus är svårare än man kan tro, men det gick bra. Fikapaus ca 13, körde sen sista passet utomhus, sök över ett större område med två lite lättare figuranter (och markering). Träningen slut ca 1530, rastade en runda (med bus och bad) och körde sen hem (med en trött, glad, blöt och smutsig labrador, en blöt och smutsig bil och en trött, glad, blöt och smutsig matte):D.

Satt i bilen utanför stallet medan matte mockade och fixade foder till "storebror" (hästen alltså :D).

Hemma ca 17, vilade och torkade i badrummet medan matte packade in från bilen.

Och nu är turbolabben fit for fight igen :love: Kvällen ska ägnas åt mysande i soffan framför Let´s Dance :D

Kan man ha en bättre långfredag?!? Knappast!

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 097
Senast: Farao
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 691
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
3 104
Senast: manda
·
Hundhälsa För 2 dagar sen började vår Staffe Iris att skaka och så småningom även hässja kraftigt. Vi avvaktade nån timme men beslöt snart att åka...
Svar
7
· Visningar
1 481
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka