Dagens goda gärning!

wtf

Trådstartare
Det har jag och min sambo gjort, Emmaus (typ som myrorna?) håller på att samla in ryggsäckar med olika saker till fattiga/gatubarn i Lettland, och vi har köpt grejer för nästan 200 kr som resulterade i en proppfull ryggsäck med nödvändigheter!
Det känns fan bra i samvetet :)

Mamma berättade att förra året hade dom fått ihop cirkus 400 ryggsäckar :)
 
Sv: Dagens goda gärning!

Förra året rensade jag ut bland vår då 1-årige sons leksaker, kramdjur, etc och det som såg nytt ut och vi ansåg oss kunna vara utan paketerade vi till julklappar som gick till Vitryska barnhemsbarn och barn i fattiga familjer. Har även skänkt massor efter flyttstädning till Vitryssland, både kläder, leksaker, filtar, tyg, etc etc för både barn och vuxna till den vitryska hjälpföreningen i somras. Känns SÅ BRA! Speciellt med tanke på att min brorson är ett fd barnhemsbarn från just det landet. Tyvärr har jag inte fått tag på någon julklappsinsamling i år för jag började rensa ut leksaker i år igen. Det finns ju hur mycket som helst man kan avvara.
 
Sv: Dagens goda gärning!

Jag har aldrig haft något att ge bort.
Däremot skänker jag pengar varje år, alltid vid jul.
Har inte fått en julklapp sen jag var 14 då jag begärde pengar att skänka till någon organisation istället.

Nu kommer ju lite pengar gå till Saga och så, men jag tänker fortsätta skänka pengar vid jul. Det känns som om att jag finner lite julfrid då :)
 

Liknande trådar

Äldre Nu börjar ångesten komma krypande och jag hatar att känna såhär varje år. Mina föräldrar är skilda sen ca 30 år tillbaka, de har två...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 669
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 840
Senast: QueenLilith
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 217
Senast: Mirre
·
Hästmänniskan Kan någon svara på den frågan? Har haft häst sedan mars förra året, bytte dock häst i början av maj i år och allt kändes så otroligt...
2
Svar
22
· Visningar
3 426
Senast: Lena_B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp