Dagens bravad!

Nussikan

Trådstartare
Idag har vi varit på utställning i Göteborg. Lillen skötte sig som vanligt exemplariskt och blev bästa ungdjur kat. II! :love: Damen var bitchigare än vanligt men fick ändå fin kritik, det är hennes något korta svans som drar ner henne. Fick även ett väldigt roligt "sidopris", nämligen pris för "Häftigaste bur"! :banana:

Lite bilder:

En trött sambo och Samson i väntan på bedömning:

Samson uppe hos domaren (väldigt förvirrad dam...):

Argbiggan uppe för bedömning:

Den "häftiga" buren med en killsida och en tjejsida ;):

Hemma och posar med rosetterna :):

Ville bara skriva och skryta lite, det är alltid roligt att dela med sig när det går bra ;)

Sv: Dagens bravad!

Tack! :)

Men han blev ju inte BIS-ungdjur den här gången (förra gången han blev det, i Borås, fick han en tråkig statyett ist för en rosett :( ) utan bara bäst i kat. II, det var totalt 5 kategorier :)

Jättegrattis! Buren var jättefin, den förtjänade ett pris! ;)

Det var en IDP-utställning då alltså? (Bästa ungdjur kategori II i Sverak är ju BIS ungdjur)

/Erica

Tack! :bow: Ja det var extra roligt eftersom jag lagt ner mycket jobb och sytt skynket själv.

Det var ett klubbmästerskap, Ädelkatten i Gbg, så det var ju en SVERAK-utställning, men ingen "riktig". Måste säga att det mesta var ganska förvirrat, men det var kul ändå! :)

Aha, ett KM. Då förstår jag. Funderade på hur du menade eftersom bästa ungdjur blir BIS på vanliga utställningar inom Sverak.

Ja, jag kanske uttryckte mig lite otydligt, det är inget ovanligt när det gäller mig ;)

Grattis :banana: :banana: :banana:

Det spelar väl ingen roll vad det är för sorts utställninge, bara man har roligt och att dommaren gillar ens katter, eller hur :angel:

Ska själv till Varberg den 21 april och ställa ut Tussan...
Och helgen efter ska jag till spinneriets utstsällning någonstans i Göteborg.... inte för att ställ ut utan för att Föreningen Vangoran har sitt årsmöte där då...

Först så händer det ingenting på massor med månader, sen så händer allt på bara några veckor :confused:

Grattis :banana: :banana: :banana:

Det spelar väl ingen roll vad det är för sorts utställninge, bara man har roligt och att dommaren gillar ens katter, eller hur :angel:

Ska själv till Varberg den 21 april och ställa ut Tussan...
Och helgen efter ska jag till spinneriets utstsällning någonstans i Göteborg.... inte för att ställ ut utan för att Föreningen Vangoran har sitt årsmöte där då...

Först så händer det ingenting på massor med månader, sen så händer allt på bara några veckor :confused:

Tack! :) Ja det tycker jag oxå, jag gillar dom små KM'en, det är personligt och mysigt :)

Jag ville oxå till Varberg, men Spinneriet har ju som sagt helgen efter och eftersom jag är med i Spinneriet så vill jag ju inte missa det, och det kändes lite elakt att ställa honom två helger i rad... Då kanske vi ses! Du vet ju hur buren ser ut nu iaf ;)

Ja det är konstigt, vissa månader finns det bata utställningar som ligger 100 mil bort och vissa månader krockar flera man vill vara med på :smirk:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka