Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skillnaden är väl att syftet i forumet är att ställa frågor och diskutera. Dagboksinläggen skrivs inte med syfte att något ska diskuteras.Jag tycker det på sikt utarmar forumet. Det finns helt klart en majoritet "dagboksinlägg" men gränsen är fluffig. Nå ja, jag ska ge det en chans.
Jo jag förstår syftet men kan inte se någon större skillnad i kommentarerna. Det "diskuteras" precis likadant.Skillnaden är väl att syftet i forumet är att ställa frågor och diskutera. Dagboksinläggen skrivs inte med syfte att något ska diskuteras.
Håller med. Det kanske egentligen inte ens skulle vara möjligt att kommentera dagboksinläggen då, tänker jag, om meningen är att det inte ska bli diskussioner?Jo jag förstår syftet men kan inte se någon större skillnad i kommentarerna. Det "diskuteras" precis likadant.
Jag gillar dina dagboksinlägg. Dom tycker jag är dagbok. En berättelse om din dag eller dina tankar.Skillnaden är väl att syftet i forumet är att ställa frågor och diskutera. Dagboksinläggen skrivs inte med syfte att något ska diskuteras.
Men det blir ju trist. Det är ju få bloggar (dagböcker) som inte har kommentarsfunktion. I de fall kommentarsfunktionen är borttagen är det mer information och artiklar som skrivs, d.v.s. det presenteras som en informationssida.Håller med. Det kanske egentligen inte ens skulle vara möjligt att kommentera dagboksinläggen då, tänker jag, om meningen är att det inte ska bli diskussioner?
Så kan man se det också såklart. Men jag tänker på vad en dagbok BRUKADE innebära "förr i tiden".... En liten bok med ett hänglås som man gömde för att ingen skulle kunna läsa den. Man skrev BARA för sig själv. Jag tror att innebörden av "dagbok" har ändrats rätt mycket? Om jag tänker på vad jag menar med dagbok, så tycker jag att det inte skulle kunna gå att kommentera.Men det blir ju trist. Det är ju få bloggar (dagböcker) som inte har kommentarsfunktion. I de fall kommentarsfunktionen är borttagen är det mer information och artiklar som skrivs, d.v.s. det presenteras som en informationssida.
Jag har en annan blogg utanför Buke och där finns givetvis en kommentarsfunktion. Det är givande att få respons på det man skriver även om jag sällan får kommentarer på den andra bloggen då väldigt få känner till den och läser den.
Förut hette det blogg här på Buke. Ordet blogg är en utveckling från frasen "web log". Tyvärr var det inte alla som fattade syftet med bloggfunktionen och skrev frågor som hörde hemma i forumet. Det tyckte jag var väldigt irriterande. En logg är ju som en dagbok, men en logg ser nog få som privat. Och egentligen är frågan om privat eller icke privat, en orelevant aspekt.Så kan man se det också såklart. Men jag tänker på vad en dagbok BRUKADE innebära "förr i tiden".... En liten bok med ett hänglås som man gömde för att ingen skulle kunna läsa den. Man skrev BARA för sig själv. Jag tror att innebörden av "dagbok" har ändrats rätt mycket? Om jag tänker på vad jag menar med dagbok, så tycker jag att det inte skulle kunna gå att kommentera.
Samma här.Jag tror att det faktum att dagböckerna nu dyker upp i "flödet" gör att de har närmat sig foruminläggen gällande diskussioner i kommentarerna. Jag vet att de är märkta annorlunda men jag snubblar fortfarande in i dagboksinlägg i tron att de är vänliga foruminlägg.
Jag skall se om jag kan ordna det på profilen också, påminn mig gärna om jag glömmer.En funktion jag saknar med Dagböckerna är att sortera inlägg efter användare. Nu hamnar de huller om buller. De kunde man t.ex. hitta om man går till en specifik användares profil, där man ser alla inläggen som denne skrivit.
Jag tycker det är positivt att allt nytt syns under Just nu. Dagbokstrådar, Radannonser och Hästnyheter är ganska få men borde kunna vara intressanta.Jag tror att det faktum att dagböckerna nu dyker upp i "flödet" gör att de har närmat sig foruminläggen gällande diskussioner i kommentarerna. Jag vet att de är märkta annorlunda men jag snubblar fortfarande in i dagboksinlägg i tron att de är vänliga foruminlägg.