Tussemaja

Trådstartare
Om man som stallägare tar på sig att ta hand om hyresgästs häst enstaka dagar per månad - hur mycket ska det kosta? Då tänker jag påsättning och avtagning av ev innetäcke/nattäcke, visitation av hästen, göra iordning mat, avborstning om det behövs (typ det värsta...)och mockning/påfyllning av strö förståss. Förslag?
 
Sv: Dag-pris?

I mitt stall tar stallägaren 50 kr för ett enstaka fodring och utsläpp, en lunch eller ett insläpp.

Hon tillhandahåller även andra tjänster som mockning om man behöver det och jag tror det är samma summa.

Jag har köpt till tjänsten att hon tar min morgonfodring och utsläpp samt ett insläpp som alla i stallet ska ha en gång i veckan. Men jag köpte mig fri från det för 700 kr i månaden men med en utjämning över ett år så jag betalar 400 kr i månaden året om.
Då köper jag 8 tjänster i månaden då morgonfodringen och utsläpp sker samtidigt. På helgerna får jag ta mitt pass.

I ett annat stall jag stod i tog stallägaren också 50 kr för en enstaka mockning samt fixa med foder.
Dock bytte hon och jag tjänster. Hon tog min häst ibland när jag behövde och jag tog hennes utsläpp när hon behövde hjälp. Det ingick annars i stallhyran. Så kan man också lösa det om sådant ingår. Byte av tjänster.
 
Senast ändrad:
Sv: Dag-pris?

I mitt stall ingår alla pass, täckesbyten + att de visiterar av vid insläpp. Vi mockar själva men kan boka det med stallägaren och då kostar det 20:- + moms/gång.
 
Sv: Dag-pris?

Tack! Jag tänkte åxå sådär 20-30 kr. Ut- insläpp, påsättning av utetäcke och utfodring ingår ändå
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 918
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
5 184
Ekonomi & Juridik Så jag flyttade mina hästar i novemeber till nytt stall, stod i annonsen fri tillgång hösilage (ingen analys, eget) och jag frågade även...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 818
Ekonomi & Juridik Jag hyr ut stallplatser och har aldrig tidigare behövt fundera över att ta betalt för mockning, tillsyn o.s.v. I stallet delar vi på...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 662
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fästa huva
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp