Ok vi har hållt på i fem år och det har varit framförallt hovledsinflammationer men även strålbenshälta med pålagring. Många tidigare trådar finns om Prisse och mig och det rokar jag inte skriva mer om nu. MEN Prisse behandlades med irap i julas och har varit fräsch sedan dess. Skrittats ett par - tre gånger i veckan. Ibland vila hela veckor. Han har nog behandlats med allt och lite till men det envisas med att komma tillbaka, ibland har det dröjt 1 och ett halv år ibland ett halvår. Nu var pållen ofräsch in från hagen igår och även så idag på morgonen, får ringa min kära klinik på måndag och rådfråga hurf*n jag ska göra. Ni som har pållar (sjukpensionärer) med ledproblem hur gör ni. Finns det någon som följer ett slags program där man åker in med jämna mellanrum för att benhandla sin häst för att det inte ska gå så långt så den blir halt? Diagnosen på min pålle förutom strålbenhälta med pålagring (behand med tildren för ca 4 år sedan, aldrig visat problem mer) är svaga hovleder som helt enkelt lätt vrickas upp)...åh vad göra pållen är glad och pigg och triva med livet för övrigt. Han är ju som sagt min sjukpensionär men behöver få ut ett par gånger i veckan för att inte bli knäpp.....