då var det dags då - löptider

Zody

Trådstartare
Lilltjejen har sitt första löp, och både hon och vi håller på att bli galna. :crazy:
Hon skriker hela nätterna, springer fram och tillbaka i lägenheten och verkar må allmänt dåligt. :cry: Hon äter och dricker sämre, sover väldigt lite osv.
Finns det över huvudtaget NÅGOT man kan göra för att lindra det för henne? Just nu tar hon sig fram genom att åla över golvet med rumpan i vädret medans hon liksom gnyr.
Väldigt mammig, vill gärna vara nära men rätt vad det är så blir det för mkt och hon markerar att "nu vill jag inte mer".

Självklart ska vi kastrera henne, men tyvärr finns det inte pengar till det nu så det får vänta till den 24:e. :crazy:

Gud, jag skulle inte skaffat honkatt. :D

Sv: då var det dags då - löptider

Avled henne, om det går. Finns det leksaker hon nappar på? Kan ni gå ut på en promenad i sele? En biltur? Ett bad? :devil: Maja var tyst i flera timmar efter duschen, hon hade fullt upp med att tvätta sig torr igen.

Vissa honor lugnar sig om man stänger in dem i ett lugnt och mörkt rum, min gör det inte...

Det är faktiskt en riktig pest med löp, för samtliga inblandade...

ska prova med lite olika leksaker, men hittills har hon ignorerat dem. Bad ska testas, det borde avleda henne lite iaf. :D
mörkt rum verkar inte funka alls tyvärr.

Verkligen, förstår inte hur ni uppfödare står ut ;)

Visst är det kul med en katt som kuttrar hela tiden och går med baken uppåt:)
Ring direkt och beställ tid då de troligtvis har gott om kastreringar för honkatter och därmed ganska uppbokade.
Jag fick vänta en månad innan min hona blev kastrerad:crazy: Ville ha det gjort en fredag men det var omöjligt så det blev en torsdag och jobba hemifrån på fredagen

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 437
Senast: Mahonia
·
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 470
Senast: Heulwen
·
Övr. Katt Hoppas att bukes allvetande kattfolk kan reda ut en del åt mig, nu när jag inte har några kattböcker till hands... Jag har precis...
Svar
6
· Visningar
1 010
Senast: Vagis
·
Övr. Katt Liten pissig löpande katt, sköldpaddsfärgad med vita tassar, vit nos och ett galet inre. Ganska exakt ett år gammal (2 mars). Har du...
Svar
2
· Visningar
949
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?