Då var det dags att koka dricksvatten igen

Tur jag fick det berättat för mig INNAN jag hunnit dricka av kranvattnet till lunch :D

sambon däremot drack 2 liter innan någon berättade, vi väntar med spänning på om han kanske får "jobba hemifrån" imorgon :idea::nailbiting:

Här i min lilla Upplandskommun också. Jag fick magknip direkt. Mentalt alltså. Dricker mest te och juice just nu som tur är :crazy: Även om en liten tarmbacill kanske skulle få igång magen.

Man tror det har läckt in ytvatten i brunnen efter mycket regnande men det var ganska torrt när vi kom hem efter semestern så det känns skumt (vi bor fysiskt rakt ovanpå vattentäkten) och i våras var det ju betydligt mer vatten som kunde läcka in och då rann det dessutom bajsvatten från hagarna ner i stenkistan (men rätt väg).

Jag tror det är alla strömavbrott vi har haft senaste veckorna som ställt till det, vattnet har betett sig underligt efter det, något det inte brukar göra.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det är uppenbarligen vartannat år som gäller för Viktoria Carlerbäck från Borås. Så nu var det dags igen för henna att vinna SM i...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Västerbottens Folkblad) Intresset för hästavel är stort i norra Sverige. På söndag är det dags igen för årets sto- och...
Svar
0
· Visningar
847
Senast: Gunnar
·
Ekonomi & Juridik Hur många av oss hästmänniskor, har egentligen koll på det? Med tanke på hur det kan se ut på vägar, i skogar och i övrigt - måste jag...
2
Svar
31
· Visningar
4 865
K
Fälttävlan Nu är det dags igen. Ramlade av en slump över tävlingsterminen för 2010. Få tävlingar var spikade men det var just detta jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 828
Senast: jagvillvaraifred
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar