S
Sirisiri
Sitter ute i godan ro och läser tidning. Siri ligger ett par meter ifrån mig och njuter i solen. Självklart är hon kopplad med sele och lina. Slänger ett öga på henne då och då och ser plötsligt att hon har tjock svans. Hann precis bara konstatera detta då Siri flyger iväg med full fart mot en katt som kommit smygandes in på vår tomt. Siri är ursinnig och fräser och låter arga ljud ända från magen. Som tur är tar linan slut när hon är ett par decimeter ifrån den andra katten och jag lyckas få in en klockren träff med min tidningen rakt i huvudet på den, som då springer iväg en bit. Alldeles skakis tar jag upp min arga och fräsande Siri och bär in henne.
Jag blir så förb* på folk som inte håller sina katter under uppsikt! Tycker faktiskt att det är min fulla rätt att kunna ha min katt ute på MIN tomt utan att det ska bli kattslagsmål! Det hade mycket väl kunnat sluta i att Siri slitit sig och sprungit iväg.
Jag blir så förb* på folk som inte håller sina katter under uppsikt! Tycker faktiskt att det är min fulla rätt att kunna ha min katt ute på MIN tomt utan att det ska bli kattslagsmål! Det hade mycket väl kunnat sluta i att Siri slitit sig och sprungit iväg.