Hej Simpe!
Ajdå! Vad trist! Pearl är inte halt, men inte helt ok heller... Vi gick ner oss i ett kärr i somras, Pearl sjönk till magen och fick jobba bra för att ta sig upp. Han har känts skev efter det. Kan inte sätta fingret på vad det är exakt, men NÅT stämmer inte riktigt. Framförallt "tappar" han höger bak ibland, tar luftkliv, liksom, och ibland knakar det i nån led högt upp i höftregionen. Han vill dessutom ogärna strecha det benet uppåt. Nu igår upptäckte jag dessutom att han är väldigt spänd i bogmusklerna på båda sidor, de muskler som går lodrätt längs bogbladens framsidor. Nu anmälde jag ju oss till tävlingen rätt så tidigt, så vi tar det lugnt och gör så gott vi kan.
Efter 25e oktober ska jag sedan ta ut en duktig Osteopat som jag hört mycket bra om så får han gå igenom Pearl och se om han hittar något som behöver rättas till. Jag misstänker nämligen att Pearl dragit något snett i bakdelen i och med kärrolyckan. Han rör sig normalt och villigt, men han känns som sagt skev ibland och jag vill ha svar på om det är något som går att fixa, eller om det är åldersstelhet som måste ridas bort i den mån det nu går.
Hoppas dock på det bästa.
MvH TIGERHEART