D-ponny + vuxenryttare=tävling??

Sv: D-ponny + vuxenryttare=tävling??

Storhästpass? Knappast. Pass skaffar man utefter rasen. Du kanske ska läsa på lite, t.ex. i tråden, innan du rabblar upp felaktigheter.

Gå in på svenska ridsportförbundets hemsida - tävlingar- TR- ändringar 2007 och MOM 373

från och med i år så kan du tävla din ponny i avd. B :)

Senast ändrad av en moderator:

Fast nu är ju också det fel. Licens krävs enbart på regional tävling och högre och mig veterligen byter man inte ut licensen heller utan man meddelar bara SvRF att ponnyn ska gå som ridhäst.

Fast nu är ju också det fel. Licens krävs enbart på regional tävling och högre och mig veterligen byter man inte ut licensen heller utan man meddelar bara SvRF att ponnyn ska gå som ridhäst.

jah fast jag vet att när jag skulle tävla min ponny som häst lokalt för fem år sedan så fick ja skaffa hästlicens. sen hade ja kvar ponnylicensen också o när han sedan skulle tävla som ponny igen ringde jag o meddelade dom detta....

Då är det antingen ändrat eller så fick du fel info. SvRF har inte alltid jättebra koll på allting själva så ibland är det bästa att ringa flera gånger och alltid ta namn och tidpunkt för svaren.

instämmer med dig, ingen hästlicens behövs förren du startar reg!

du måste ha fyllt 18 för att få tävla ponny som häst... iaf va det så för två år sedan när ja tävlade min ponny som häst.

Men jag har inte skrivit att jag ska tävla honom som häst förren nästa år?! Varför skulle jag vilja det liksom?

Jag skrev att jag vill göra det nästa år, eftersom DETTA året är mitt sista ponnyår ;)

Men tack för svaret i alla fall! :)

Liknande trådar

Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 336
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka