D-ponny, risk för att växa över ponnymåttet

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare wyntzi
  • Startdatum Startdatum
W

wyntzi

Om ni skulle köpa en D-ponny, hur mycket marginal skulle ni vilja ha på mkh för att försöka att undvika att den går över ponny måttet?
Om den är
2 år
3 år
4 år

Sv: D-ponny, risk för att växa över ponnymåttet

Mitt ena sto var 147,9 vid kvalitetsbedömningen som 4-åring men slutmättes (vid 10 års ålder) till 146 cm.
Så det betyder inte automatiskt betyda att om den ligger i riskområdet så är det kört senare. Stoet ifråga har gått med föl vilket är anledningen till att hon "sjunkit ihop".

Sv: D-ponny, risk för att växa över ponnymåttet

Hittat en New Forest f. 2006 som är 143 nu, är 5 cm en bra marginal?
e: 146 u: 145 ue: 138

Liknande trådar

Hästmänniskan Vi letar C-ponny till vår dotter och har hittat en intressant 4-åring som är 139 cm, men hur stor är risken att en 4-årig welsh (valack)...
Svar
8
· Visningar
1 379
Senast: Raderad medlem 149524
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
801
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
2 006
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
728
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka