M
-moa-
Ok, så ännu en fodertråd, det får nog bli min sista på ett tag för känns som jag spammar och det var inte meningen, men har letat här och inte hittat nån tråd där det egentligen sas mycket om detta foder så känner mig tvungen att fråga.
Har ett sto som behöver möh MJ, måttlig Smrp, och helst inte för mycekt stärkelse eller socker (vilket ju ingen bör ha)
Till saken hör att hon är ltie kräsen, och alldeles för tunn.
Hon 'går' inte att få i mer än 2kg kraftfoder i nuläget, men kanske 3kg om det är 'gott' nog (och detta är per dygn. suck).
JAg funderade på om ERS kunde vara något, ihop med riskli som hon äter lite av iallafall, och även kwikbeet kan vara tänkbart om ett tag.
Då kanske jag kunde täcka behovet om hon gillar ERS nog.
Så...jag läste att det är bara 7% stärkelse och inget spannmål, och tänkte "super", men hur är sockerhalten? Blir knäpp på att sånt itne står.
Och är det pelleterat eller nån müsli form?
Jag gissar pelleterat...och då är ju frågan hur smakligt det är :/?
Tacksam för alla svar/ erfarenheter.
Har ett sto som behöver möh MJ, måttlig Smrp, och helst inte för mycekt stärkelse eller socker (vilket ju ingen bör ha)
Till saken hör att hon är ltie kräsen, och alldeles för tunn.
Hon 'går' inte att få i mer än 2kg kraftfoder i nuläget, men kanske 3kg om det är 'gott' nog (och detta är per dygn. suck).
JAg funderade på om ERS kunde vara något, ihop med riskli som hon äter lite av iallafall, och även kwikbeet kan vara tänkbart om ett tag.
Då kanske jag kunde täcka behovet om hon gillar ERS nog.
Så...jag läste att det är bara 7% stärkelse och inget spannmål, och tänkte "super", men hur är sockerhalten? Blir knäpp på att sånt itne står.
Och är det pelleterat eller nån müsli form?
Jag gissar pelleterat...och då är ju frågan hur smakligt det är :/?
Tacksam för alla svar/ erfarenheter.