Cystor i bakknäna!

M

marie ireholt

Mitt arabsto har behandlats för cystor i bakknäna i sommar.Hon har svarat bra på behandlingen.Jag har precis börjat och skritta henne i skogen.Är det nån här som har erfarenhet av cysthästar?Hur bygger jag bäst upp henne?Är det nån risk att cystorna kommer tillbaka? Kommer jag kunna träna henne aktivt igen?Hon är 14 år.

Sv: Cystor i bakknäna!

Det där är frågor som du bör ställa till den veterinär som sett röntgenplåtarna. Det beror på deras storlek, placering osv

Men om cystorna inte är bortopererade så finns de ju kvar och det finns alltid en risk att de ställer till det för hästen i framtiden. Jag har i så fall svårt att tänka mig att hästen skulle bli lika brukbar som en fullt frisk häst. Tyvärr så har alla hästar jag träffat på med cystor fått avlivas.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
742
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 593
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
2
Svar
22
· Visningar
4 052
Senast: Hazel
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka