Cyrano de Bergerac är borta.....

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ih Horses
  • Startdatum Startdatum
I

Ih Horses

En sann gentleman har somnat in!

Den godkända hingsten Cyrano de Bergerac har efter en kort tids sjukdom fått somna in. Han drabbades av vad veterinärerna tror var en bakteriell infektion som ledde till fruktansvärda diaréer. En följd av detta blev hovbensrotation i alla fyra hovar.
Även hans hjärta blev angripet och beslutet togs idag fredag den 16 januari 2009 att han skulle få somna in!

En världsstjärna har slocknat! Tyvärr fick han bara betäcka en säsong i Sverige, hans avkommor ute i Europa glänser och grattis till er som har dräktigt med honom.

Ägarna har bett oss berätta för er vad som hänt och vi känner med ägarna! Ägarna köpte in Cyrano de Bergerac i tron om att Cyrano skulle komma att tillföra svensk hopphästavel enormt mycket.

Sv: Cyrano de Bergerac är borta.....

Nej! Usch, nu blir jag ledsen, det var verkligen en förlust. Han hade verkligen varit en tillgång för oss!

Mitt Cortez-sto är dräktigt med honom och jag hoppas hoppas hoppas verkligen att allt går bra och att hon får en frisk fölunge. Ett sto är såklart en önskedröm...

Så oerhört tråkigt!

Såg honom på bruksprovet förra året och gillade det jag såg.

En sann gentleman har somnat in!

Den godkända hingsten Cyrano de Bergerac har efter en kort tids sjukdom fått somna in. Han drabbades av vad veterinärerna tror var en bakteriell infektion som ledde till fruktansvärda diaréer. En följd av detta blev hovbensrotation i alla fyra hovar.
Även hans hjärta blev angripet och beslutet togs idag fredag den 16 januari 2009 att han skulle få somna in!

En världsstjärna har slocknat! Tyvärr fick han bara betäcka en säsong i Sverige, hans avkommor ute i Europa glänser och grattis till er som har dräktigt med honom.

Ägarna har bett oss berätta för er vad som hänt och vi känner med ägarna! Ägarna köpte in Cyrano de Bergerac i tron om att Cyrano skulle komma att tillföra svensk hopphästavel enormt mycket.

Nääääää :cry: vilken tur att jag valde honom förra året och att stoet efter många om och men blev dräktig. Det här får mig att spontakt vilja behålla fölet och håll tummarna att det är ett stoföl.

NEEJ!!!! :eek:Gud vad tråkig och jag som gärna ville betäcka med honom förra året men inte hade ngt passande sto, o nu när jag har ett som jag tror passar och allt...:cry:

Verkligen tråkigt, både för ägarna och svenska avel...

Grattis till er som har dräktigt!

Men fy så tråkigt. Vilken oerhörd förlust.! :(

Hemskt!!! Kan inte säga annat....

Tråkigt på en mycket fin prestationshingst.

Här är en till som fick dräktigt med Cyrano efter mycket om och men, 3 brunster och 2 semineringar i varje krävdes det, men stoet är fortfarande dräktigt och ska förhoppningsvis föla i mitten av juni.

Gud vad tråkigt, var ju en mycket fin hingst!

Kul för alla som han betäcka med honom, får hoppas att någon kanske får fram en godkänd hingst efter honom.

**kl**
lite halvgammal tråd men jag är lite nyfiken på hur Cyrano de Bergerac-ungarna blivit. Ingen som känner någon att berätta om?
/U

Det går jättebra för hans ungar i Tyskland. Jag får ofta uppateringar från hans tyska ägare!

Här är hans hemsida med en mängd bilder och filmer på Cyrano-avkommor.

http://www.springnachwuchs.de/html/news.html

Hans godkända son Con-Tico med Franke Sloothak i sadeln:

Arnsberg_gross.jpg

Tack för svar, avkommorna ser ju ut att se mycket trevliga ut och dessutom kan de enligt fotona även hoppa riktigt bra. Hur rör de sig? Inte en enda fuxavkomma?
/U

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka