Cykelvagn för hund

H

hästhandlarjävel

Finns det vagn att fästa bakom cykeln för hundar?
Eller måste man vara lite uppfinningsrik själv och bygga om en vanlig cykelvagn anpassad för barn eller?
Vill kunna cykla fram och tillbaka till stallet och ta mina 2 hundar med mig, för det blir för långt att låta dom springa bredvid plus att jag ligger på backen om dom ser en annan hund :angel:

Sv: Cykelvagn för hund

Jag köpte en begagnad cykelvagn som är en stålställning med botten i och galon som "väggar". Det finns barnsitsar att sätta i om man vill, men annars är det bara en stor fyrkantig vagn med höga kanter. Den har jag använt för att köra en basset och ett 3-årigt barn och de fick gott och väl plats. Liggvänlig för hundar, hyfsat stora däck så att den går mjukt och fint på knöliga grusvägar.

Tror att de där vanliga barnvagnarna som ser ut som ett tält är mer opraktiska. Svårt att ligga i för hunden och så låga att det är lätt att skutta ur om hunden får för sig det.

Jag annonserade efter en vagn att dra vattenspänner till hagen i. Min vagn kostade 300:- och är i jättebra skick. Tänkte försöka få nån svetskunnig att sätta på skaklar istället så att den stora hunden kan få bli dragdjur. :idea:

Sv: Cykelvagn för hund

Någon här på buke/hund har en stroller man både kan ha som "barnvagn" och cykelvagn. Jag har för mig att den var rätt dyr men flexibel :)

Men billigast är nog att köpa en begagnad barncykelvagn på blocket och modifiera för hund!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 948
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?
  • Mens