Sv: Cykelkärra
Oj, tack för infon!!
Det hamnade på min hög med argument som sakta ploppat upp om att inte ha nån kärra... Dels verkar det vara otroligt svårt att veta vad man får för pengarna, särskilt för vår del som är så illa tvugna att handla på nätet. Både billig och dyr både låter och ser likvärdig ut beroende på tillverkare ... Det känns alltid puckat att köpa både för dyrt och för billigt. man vill inte lägga ut pengar i onödan och inte köpa nåt rappel som bara gör en olycklig ... Svårt!!
Vi har diskuterat NÄR vi kommer att använda den, hur ska den förvaras, tänkt både en och två gånger över miljön här i stan.
Cykelbanor finns bara på "mysiga små ställen"- typ mot havet. här i city är det otroligt trångt och bökigt med snirkliga små vägar huller om buller (liten fiske/hamnstad). Jag har bott i andra städer tidigare där det funnits kanonbra cykelvägar.
Säkerhetsaspekter rent trafikmässigt fick mig att tänka många varv till ... Läste flera konsument tester som var kritiska till säkerhetsgrejer också...
Det känns ju LITE konstigt när allt kommer omkring, att sätta ungarna så oskyddade i en cykelkärra- när man utgår från rigorös säkerhet när man valt bilbarnstol - och då sitter ungarna i en modern, stor och rejäl bil. Trafiksituationen är snarlik.
Jag har läst flera bloggar också om folk som cykelpendlar med kärra. Så nog går det bra.
nej, det får bli en till cykel-barnsadel istället.