CWD eller dyón?

Baddy96

Trådstartare
har ett ganska "skönt" problem egentligen. Äntligen har jag pengar att köpa ett riktigt snyggt träns och en bricole. Var tidigare stensäker på att det var CWD jag skulle ha:

BR02FC_9.jpg

CC04H_22.jpg

men sen råkade jag hitta det här megasnygga tränset från Dyón och då började jag fundera på om jag skulle ha det tränset med matchande bricole istället:
05220136_1.jpg

05100434_3.jpg

kan ju tillägga att jag även tänkt köpa senskydd med fårskinn av samma märke nån gång när jag får råd:love:

så vilka grejer är egentligen snyggast tycker ni, och är det nån som har erfarenhet av kvalitén?

Sv: CWD eller dyón?

jag tycker helt klart CWD! urläckert!:love:
kvaliten är väl ganska bra på båda av vad jag har hört.

mm...har fått för mig att CWD kanske är lite bättre kvalitét. men är sm sagt riktigt förälskad i dyóntränset....hade det inte varit mönstersömmar på hade jag inte tvekat att köpa det men nu när det är det så har jag verkligen beslutsångest...men det är ju som sagt ett ganska "bekvämt" problem. Känns kul att för en gång skull ha pengar att unna sig nåt riktigt snyggt:)

jaa, dom var ju bägge två fina.
men jag gillade inte nosgrimman på dyón tränset..

men det är verkligen ett skönt problem du har :)
jag står i valet och kvalet om jag har råd med en ny hovkrats ungefär :cool: okej riktigt så illa är det kanske inte. :p

Jag har ett Dyonträns och det är väl inte superkvalité direkt.
Jag skulle nog valt CWD, för då kan du köpa en sadel av samma märke med ;)

Jag har ett Dyonträns och det är väl inte superkvalité direkt.
Jag skulle nog valt CWD, för då kan du köpa en sadel av samma märke med ;)

haha, men sadel har jag nog inte råd med än på ett tag;)däremot ett par läderskydd med fårskinnsludd om jag ser till att jobba på höstlovet.

gillar inte repet på de där dy'on tränset, men de har ju flera andra fina träns! gillar inte färgen på CWD grejerna heller, men du kanske hade tänkt ha de i en annan färg!

snor tråden lite då jag själv har samma problem :p har letat i 100 år känns det som efter ett snyggt brunt träns med achengrimma och mässingspännen, helst inte med mönstersöm. men hittar inget jag faller för helt.. har funderat på ett till Dy'on (har ett exakt likadant till ponnyn redan men jag tror nya hästen skulle passa bra i de)
men sen vill jag inte va tråkig å ha en Dy'on bricole då jag redan har 2 st. så kan man ha en HG förbygel? det finns väl i samma färg som tränset?
05220101_1.jpg

10100020_1.jpg

sorry att det blev så långt hoppas ni orkar läsa :p

jag hade tnäkt beställa grejerna i svart. Själv tycker jag repnosgrimman är megasnygg!

tycker absolut att du kan blanda HG och dyón men egentligen är det snyggast med allt i samma märke tycker jag. Varför kan du inte ha en av de dyónbröstorna du har?

varje häst vill ha en egen juu :p
tredje hästen kommer nästa vecka, så måste ju planera lite inköp här nu :D

hihi, oki....men då tycker jag du kan köpa en HG..har inte dom några snygga träns också?

va inne på det först men har faktiskt inte hittat nåt som jag verkligen gillar. eller jag skulle beställa ett som fanns på HG's hemsida men den modellen hade tydligen slutas tillverkas.. :crazy: kanske skulle uppdatera sidan lite!

det där tränset som du visar, Equipe har ett typ nästan exakt likadant. o de är billigare o bättre kvalité (jag har det fast med nitar då, men det finns som sagt utan nitar..) har du kollat på de? finns även förbygel...

kul med ny häst förresten, va e det för ngn?

ja en i stallet har det Equipe tränset, verkar vara bra läder för det priset. mjukt och så! har de bara de förbyglarna som finns på hemsidan?

ja det ska bli jättekul :)
det är en godkänd hingst från tyskland. 8 år, går 150. skit läcker :love:

Tycker Dyon tränset var riktigt läckert, det är lite halvnytt.:cool:
JAg är "different is good" kind of guy. hehe:D

Tycker Dyon tränset var riktigt läckert, det är lite halvnytt.:cool:
JAg är "different is good" kind of guy. hehe:D

ja visst är det snyggt!!!älskar det....var helt säker påa tt jag ville köpa CWD innan jag råkade få syn på det tränset....

Vet du var man kan köpa det? eller måste man beställa det?

Hittar tränset på deras hemsida, men vet du hur mycket dem ungefär tar för tränset? Antar det blir extra kostnad, då dem ska beställa.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 078
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 113
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 480
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 142
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?