Har en häst som står under behandling på Atg klinik,men ingen bättring syns.
Verkar som om vetrinärerna inte vet vart felet ligger och jag känner mej inte trygg med deras rekommendationer.
Allt började en onsdag för tre veckor sedan då ponnyn visade lite orenheter i höger varv.Avvaktade några dagar efter inrådan från vetrinären men han blev inte bättre.
Åkte in till klinik,röntgade,skodde om efter konstens alla regler.Behandling med Metacam tio dagar.Ingen hovböld syntes,fångtendenser?
Hästen blev inte bättre efter detta.Förnyad kontakt och efter inrådan togs skorna av.Inget blev bättre.
Åkte in till klinik igen,röntgade,ny behandling nu med Fenylbutazon.
Omskoning med "bak och fram" skor istället.
Efter denna behandling är han fortfarande inte bättre.
Står i boxen på djupströbädd,hälsar inte när jag kommer,stirrar in i väggen.
Idag ringde jag och nu ska Fenylbutazonet dubblas och en ny kur ska inledas.
Hovslagaren rekommenderade Diarsanyl som skulle stabilisera tarmen,han visste inte vad det innehöll eller hur det verkade bara att det skulle vara "bra".
Jag har talat om att jag redan ,sedan ett års tid, ger honom Microbalans som stabiliserar tarmen med snälla bakterier och att jag dessutom håller honom på diet helt utan kolhydrater och stärkelse.
När jag googlar på detta ser jag att det innehåller
"extra lättlösliga kolhydrater ".
Känner mej väldigt tveksam till detta råd då han får fång av minsta socker tillsats.
Vad ska jag göra?????
Verkar som om vetrinärerna inte vet vart felet ligger och jag känner mej inte trygg med deras rekommendationer.
Allt började en onsdag för tre veckor sedan då ponnyn visade lite orenheter i höger varv.Avvaktade några dagar efter inrådan från vetrinären men han blev inte bättre.
Åkte in till klinik,röntgade,skodde om efter konstens alla regler.Behandling med Metacam tio dagar.Ingen hovböld syntes,fångtendenser?
Hästen blev inte bättre efter detta.Förnyad kontakt och efter inrådan togs skorna av.Inget blev bättre.
Åkte in till klinik igen,röntgade,ny behandling nu med Fenylbutazon.
Omskoning med "bak och fram" skor istället.
Efter denna behandling är han fortfarande inte bättre.
Står i boxen på djupströbädd,hälsar inte när jag kommer,stirrar in i väggen.
Idag ringde jag och nu ska Fenylbutazonet dubblas och en ny kur ska inledas.
Hovslagaren rekommenderade Diarsanyl som skulle stabilisera tarmen,han visste inte vad det innehöll eller hur det verkade bara att det skulle vara "bra".
Jag har talat om att jag redan ,sedan ett års tid, ger honom Microbalans som stabiliserar tarmen med snälla bakterier och att jag dessutom håller honom på diet helt utan kolhydrater och stärkelse.
När jag googlar på detta ser jag att det innehåller
"extra lättlösliga kolhydrater ".
Känner mej väldigt tveksam till detta råd då han får fång av minsta socker tillsats.
Vad ska jag göra?????