Caoimhe

Trådstartare
Håller på att pynta cupcakes för stunden. De ska dessvärre inte serveras förrän imorgon kväll. Men var ska man ställa dem över natten? Kylskåpet känns som en bra idé, men bör man ha plast av något slag över då? Hur brukar ni göra?
Och hur brukar ni göra när ni ska transportera dem för att de inte ska bli förstörda?

Håller på att pynta cupcakes för stunden. De ska dessvärre inte serveras förrän imorgon kväll. Men var ska man ställa dem över natten? Kylskåpet känns som en bra idé, men bör man ha plast av något slag över då? Hur brukar ni göra?
Och hur brukar ni göra när ni ska transportera dem för att de inte ska bli förstörda?

Kylskåp, plastfolie över och tandpetare som håller plasten borta från glasyren.
Jag flyttar mina tårtor i papperspåse, ibland med microlocket som skydd...

Jag brukar förvara mina i kylskåp i plastburkar (glassburkar eller liknande) med lock. Transportera dem är alltid svårt, men det bästa är nog också någon slags burk med lock. De få ju inte stå så tätt i burken att de kletar av sig på varandra, men inte heller är det bra att de står så långt ifrån varandra att de kan välta. Inte helt lätt!

Jag brukar inte göra cupcakes, men jag tänker spontant att det kanske kan fungera att transportera dem i en muffinsplåt?
Dvs en sådan här:
Generate.ashx

Vad det gäller kylförvaring vet jag att min caféägande kompis brukar förvara sina cupcakes under något som liknar den här:
977016_223892.jpg

Går tydligen under namnet matkupa!

Bra idé med muffinsplåten :)! Det enda problemet där som jag kan se är vad man täcker över dem med när man transporterar? En muffinsplåt är ju rätt stor... Matkupor/tårtkupor är trevliga, men STORA och tar jättestor plats i kylen.

Det ÄR krångligt med dekorerade cupcakes... Men jag gjorde en (jättegod) variant nu i helgen som inte var så besvärliga att hantera. Chokladmuffin, jordgubbsfrosting och sedan doppade i ett lager mörk choklad. De var inte alls lika känsliga som traditionella spritsade cupcakes. Och, som sagt, jääääättegoda... :) !

@bettysmatte Man kanske kan tejpa fast ett lock av kartong? Alternativt tejpa fast en ram av kartong och sedan dra plastfolie runt. Blir ju lite pyssel, men borde inte vara allt för komplicerat.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 927
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag gillar inte att bli äldre. Kroppen är liksom inte med mig som förr. Jag blir stel och får ont bara jag råkar göra något. Igår...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
8 795
Senast: Wille
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka