Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj vad jag har varit runt hos många, tror jag vart på varenda klinik i hela götet, nu har jag blivit rekomenderad denne "experten" och jag ärligt talat så jag vet inte vart jag ska vända sig längre om inte det här fungerar eller om jag inte får någon mera hjälp av denne vettisen.Men du kanske skulle testa en annan veterinär först..?
Vad är det för typ av hälta den hunden har?Ja, min syster.
Aussie 3 år (3 år sedan).
Hälta, ingen diagnos (fortfarande odiagnosticerad och förtidspensionerad).
Okej, hunden är nämligen småhalt med jämna mellanrum och ledvätskeprov och vanlig röntgen visar ingenting. Han piper när man böjer ihop benet osv.
Angående UL, veterinären har sagt att det inte går att göra UL på hundar och därför har vi inte provat på det?
Får en känsla att inte Agra nöjer sig med en vanlig röntgen och prov på ledvätskan bara utan vill ha mera omfattade undersökningar innan, dock så är inte våran veterinär villig att göra detta eftersom den inte anser att det behövs eller går att göra mera
Det är inte lätt alls att få till utredningar har jag märkt, eller så har jag bara drabbats av en dålig veterinär, dock ska ju denna vara så kallat expert på området, har inte märkt av detta än dock
Vad är det för typ av hälta den hunden har?
Jadu.. vandrande hälta som kommer och går. Efter vila och efter ansträngning. Var runt halva Sverige till olika veterinärer fysioterapeuter. Tagit alla prover som finns och även provbehandlad för diverse samt genomgått artroskopi, och opererat bort en tå, men ingen har hittat vad det är för fel
Ang UL så kanske det beror på vilken del på hunden som ska undersökas? I vårat fall var det testiklar/urinblåsa och det fungerade utmärkt att kolla med UL.
Vad tycker veterinären att ni ska göra då?
Jag har gått med mina på en stor klinik och har haft många olika veterinärer som har samarbetat för att hitta felet på våran förra hund.
Precis, det är det jag också tycker. Det där fungerar säkert bra om man vet om problemet.För mig låter det helt fel att låsa upp benet i fyra veckor för att sedan hoppas på att det ska bli bättre? Om nu hunden är hältfri när den inte anstränger sig så känns det väl vettigare att försöka bygga upp därifrån istället för att bryta ner muskulaturen.
Har tänkt på att ta hunden till en sådan fysioterapeut om vi inte får något svar på denna ct röntgen som jag hoppas blir av. Den kan ju iallafall se vad han avlastar osv. Bara se till att hitta någon som verkligen är duktig också för jag får en liten känsla att dom inte är billiga.Om nu inte veterinären hittar något överhuvudtaget som kan ge en aning om vad som är problemet så skulle jag vända mig till en fysioterapeut istället som kanske tittar på hela hunden och kan hitta grundproblemet. Eller oxå vända mig till någon annan veterinär/klinik för fler åsikter.