CSS-problem

M

maverick

Hej! Total novis på CSS är jag, men jag har lyckats mecka med en extern css-mall. Den fungerar. Men en grej får jag inte till! :crazy:
body { background-image: url(vadminbildheter.jpg); background-repeat: repeat-y}

Ingen bild syns! Ändrar jag till background-color osv så syns det valet. Alltså gör jag väl nåt fel med url och länkning.
Någon som vet? Tack på förhand! :bow:

Sv: CSS-problem

ligger bilden i rooten? eller blir det bilder/minbild.jpg
ser att du har missat ett ; efter repeat-Y
{
background-image: url(/images/14.jpg);
background-repeat: repeat-x;
}

Sv: CSS-problem

Semikolonet efter den sista satsen, dvs background-repeat: repeat-y, är inte nödvändigt rent syntaktiskt. Det fungerar alltså alldeles utmärkt även utan det. Men det är ju konsekvent, snyggt och vettigt att ha med det (och risken att man missar att lägga till semikolonet när man skriver ytterligare en sats efter minskas drastiskt). :)

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har precis tagit upp mitt hemsidekodande igen (och insett att jag har glömt i princip allting, men det hör inte hit :p) och har...
Svar
6
· Visningar
1 292
Senast: aiquen
·
IT & mobiler Hittar inte koden för att ta bort ramarna (de vita) på den här sidan samt hur man får bort att bakgrunden blir rosa när man för...
Svar
6
· Visningar
1 167
Senast: Kuckeliku
·
M
IT & mobiler Hej! Jag har fått lov att använda en css-mall som skickats till mig. Det är en två filer en css och en som heter style.css. Nu...
Svar
11
· Visningar
1 997
Senast: nidron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur