CSS-hjälp

loveponies

Trådstartare
Skulle behöva hjälp med css...
Jag vill ha streckad kant i en tabell, och då på alla linjer mellan cellerna i tabellen, inte bara på den kant som är runt tabellen.

Hur gör jag?

Nu har jag en mall som ser ut så här:

.tabell
{
border: 2px dashed #800080;
background-color: #FED3FF;
padding: 0px;
}

Jag testade att anropa klassen för varje cell, men då blev det ju dubbla kantlinjer, eftersom varje cell får sin egen kant... Inte riktigt som jag ville ha det...
 
Sv: CSS-hjälp

Du får definiera kant för kant i css istället. Det blir lite jobb men det är vad som krävs för att slippa få dubbla kanter på cellerna. Dvs, definiera vänstra och övre kanten som noll på den cell som är längst upp till höger i tabellen, för där finns det ju redan en kant.

/Erica
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hittar inte koden för att ta bort ramarna (de vita) på den här sidan samt hur man får bort att bakgrunden blir rosa när man för...
Svar
6
· Visningar
1 165
Senast: Kuckeliku
·
IT & mobiler Håller på att ändra om ett gratisforum till min WoW guild, försöker fixa sådana rader som finns på bilden (rött) men hittar inte dem i...
Svar
1
· Visningar
1 050
Senast: nidron
·
IT & mobiler Jag håller på att göra en drop down meny med hjälp av css och det mesta får jag att fungera förutom 2 saker som jag hoppas kunna få...
Svar
9
· Visningar
1 392
Senast: moiran
·
IT & mobiler Håller på att bygga en sida baserad på templates istället för frames. Det funkar bra, förutom att jag vill ha en färg på länkarna i...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: Spider84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp