Åh vad kul att du vågade dig på det, och ännu bättre att du gillade första passet! Heja dig!
Sådär brukade jag också säga/tänka innan jag testade crossfit själv, och sporten kritiseras ju väldigt ofta för det, men jag kan meddela att det är
enormt mycket fokus på att göra övningarna korrekt - både på träning och tävling. Visst kan det bero på vilket ställe man tränar på, det finns absolut både bra och dåliga ställen (precis som inom alla sporter), men på de ställen jag testat lägger man alltid minst 10-15 minuter i början av passet på att gå igenom tekniken i de olika övningarna grundligt innan själva passet sätter igång. Klarar man inte av att göra övningen/övningarna korrekt får man "skala ner" till en lättare variant just p.g.a skaderisken.
Med det sagt finns det naturligtvis risk att skada sig om man blir för tävlingsinriktad och börjar slarva med tekniken, så det kräver mycket självdisciplin på det viset. Och visst är det en tuff sport som sätter hårda krav på kroppen, men så länge man har något sånär självkännedom och vet ungefär vad ens kropp klarar av är sällan några problem enligt min erfarenhet.