Vi har också sådana, men tycker inte att de blir stela efter tvätt. Gillar sidoknäppningen och tycker de verkar ha litet pocket-egenskaper även fast det är en aio. Är nog helt enkelt olika vad som funkar! Vi har inte behövt några extra inlägg så långt, men har inte provat så himla länge ännu. Angående mönstren så gillar dottern dem skarpt, men hon är nog inte så petig så länge det är söta djur på...
Jag är ganska sugen på att prova formsydda med ullbyxor på dagen, men har bara bamboozles (som jag tycker verkar väl klumpiga för dagen?) och inga långa ullbyxor så långt. Tycker Alvehamns Bambu Dag låter intressanta. Är det någon som använt båda och kan säga ngt om skillnaden? Lite meckigt att få tag på Alvehamns för mig, men värt besväret om det är stor chans att de funkar för oss.
Vi har jättehårt vatten så det är därför de blir stela här. All bomull blir så. Även hampa och bambu men inte riktigt lika illa. Våra handdukar är tillex som att torka sig med sandpapper .
Bamboozle utan inlägget borde väl vara okej som dagblöja. Blir ju hyfsat nätt då.
Bambu dag är riktigt nätta och härliga men Tor kissar rakt igenom dem. Alltså en stråle rakt igenom både blöjan och ullbyxan. Men med extra inlägg i fungerar de bra. Väldigt mjuka ven i vårt hårda vatten. Små i storlek. Har M (7-14 kg) , han väger drygt 11 kg och de är nu för små..
Gillar deras hampa dag bättre i passformen men de blir stelare