Jag har på heltid (även om vi alltid har nöd-engångs i skötväskan) och har hunnit testa massvis nu känns det som.
Har testat följande...
POCKETS:
Alvehamn pocket (kändes för blöt tycker jag, torkar oändligt långsamt, sålde vidare)
Bumgenius pocket (dom är bra men jobbiga knappar för mina fingrar, kardborrevarianten bättre. Passformen sisådär när bebis var mindre då hon har smala ben, men bättre nu)
Shine Baby pocket "ebayblöja" (dom är bra, speciellt till det priset. Massvis med knappar för bra passform)
PUL-SKAL:
Alvehamn (gillar! dom har skitsmart insida som man liksom stoppar in inlägget i så det sitter fast, läcker aldrig trots amningsbajsbomber)
Bumgenius Flip (helt ok, men sålde vidare pga gillar Alvehamn mer)
ULLBYXOR:
Woolybottoms (hård och liksom tovad ull, knepig passform tycker jag och svår att få på megasprattlig bebis, fina men får dissen av mig)
Disana (helt lovely, bra pris också)
Hemmastickad kuvertmodell (supersöt och bra passform)
Etsy "reclaimed" dvs sydd av tröjor (jättefin och mysig)
VIKBLÖJOR (kör oftast ullskal över):
Ikea Vandring (toppenpris och suger bra, ganska stora så har som nattvikis eller skötbordsunderlägg än så länge, ganska tjocka liksom)
PIppi i glada färger (lätta och nätta och roliga färger, använder som inlägg och vikblöjor och underlägg och lekfilt och allt möjligt, alla borde ha såna hemma oavsett om man tygblöjar eller ej)
Imsevimse (nää... dom drog liksom ihop sig och blev jättesmå. diss)
Alvehamn hampa (suger nå helt otroligt men inge bra till vikblöjor pga att dom drog ihop sig snett i tvätten, men kanon att ligga på när rumpan ska luftas)
FORMSYDDA (kör ullskal över):
Alvehamn hampa natt (älskar dom, så fin passform, nätta och suger bra)
Alvehamn bambu dag (också jättefina)
Totsbots Bamboozle (både jag och sambon älskar dessa, så smidigt med kardborre!)
ALLT-I-ETT:
Totsbots Easyfit v3 och v4 (toppenblöjan! allas favvo! så nätt och gullig, jättelätt att ta på, kanon passform, torkar jättefort. det här är våra finblöjor!)
Snart hemma: G-diapers! Det ska bli spännande
. Och en ny formsydd, säljaren visste inte riktigt vilket märke det var men jag ska ta rea på det.
SUMMERING: Mina favoriter är formsydda och Disana ullbyxor på natten, och Totsbots på dagen. Om det dyker upp lite rött i ljumskarna så får hon ha vikblöjor och ull under dagen och ligga och lufta mycket.
Jag tycker att tygblöjor är en rolig hobby och att använda dom känns "rätt" i magen. Lite som att äta på porslin istället för engångstallrikar
.