Källa på det tacksamt att de förstört sin redan dåliga ekonomi totalt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Källa på det tacksamt att de förstört sin redan dåliga ekonomi totalt
Men snälla du det är ju bara att titta på vilka som ska få mest Coronapengar från EU. En liten hint är att det är inte Sverige eller FinlandKälla på det tack
Men är det inte just en brist på bra sjukvård för vissa patienter som ligger bakom Sveriges horribla dödstal? Har det inte varit brist på läkarkontakt och basal sjukvård, som dropp och syrgas, för de patientkategorier som har haft högst covid-mortalitet? Något som faktiskt är officiellt konstaterat genom den IVO-granskning som publicerades i slutet av november?Varför tror ”man” att Sverige har världens bästa sjukvård? Det finns många länder som har bra sjukvård och många länder som ger bra tillgång till sjukvård. Spanien är ett bra land när det gäller medborgares sjukvård. Men sjukvården har hittills fungerat mycket bra under den här krisen. Det är inte brist på bra sjukvård som ligger bakom dödstalet.
Men är det en egentligen en vrist på bra sjukvård eller en organisation som är upplagd för att skapa den här typen av problem? Det är ju inte sjukvården som brustit utan stegen innan sjukvården ges.Men är det inte just en brist på bra sjukvård för vissa patienter som ligger bakom Sveriges horribla dödstal? Har det inte varit brist på läkarkontakt och basal sjukvård, som dropp och syrgas, för de patientkategorier som har haft högst mortalitet? Något som faktiskt är officiellt konstaterat genom den IVO-granskning som publicerades i slutet av november?
Men du skrev ju "totalt". Då får du ju ta fram den källan som visar att landet är konkurs eller att ekonomin där är sönderslagenMen snälla du det är ju bara att titta på vilka som ska få mest Coronapengar från EU. En liten hint är att det är inte Sverige eller Finland
Horribla dödstal? Alltså många har dött, men det gäller många länder. Sen jämför vi äpple med päron, länder räknar så olika.Men är det inte just en brist på bra sjukvård för vissa patienter som ligger bakom Sveriges horribla dödstal? Har det inte varit brist på läkarkontakt och basal sjukvård, som dropp och syrgas, för de patientkategorier som har haft högst covid-mortalitet? Något som faktiskt är officiellt konstaterat genom den IVO-granskning som publicerades i slutet av november?
Vet du vad om du börjar svara på några frågor som ställs till dig så kanske kanske folk skulle bli mer intresserade av att mata dig med fakta. Tyvärr känns den tiden rätt bortkastad eftersom du notoriskt envisas med att undvika alla fakta och frågor som bevisar att du har fel. Så när du svarat på alla frågor som ställts till dig i den här tråden, eller säg iallafall 90% av dem, så kanske det blir intressant att lägga lite tid på att mata dig med mer fakta du kan vara resistent emot.Men du skrev ju "totalt". Då får du ju ta fram den källan som visar att landet är konkurs eller att ekonomin där är sönderslagen
Om patienter som behöver sjukvård inte ens får träffa läkare utan ordineras palliativ vård per telefon, kan det inte kallas något annat än brist på adekvat sjukvård. Och det tycker uppenbarligen IVO också.Men är det en egentligen en vrist på bra sjukvård eller en organisation som är upplagd för att skapa den här typen av problem? Det är ju inte sjukvården som brustit utan stegen innan sjukvården ges.
Innan pandemin har det ju alltid hetat att man ska spara in på sjukvården. Kan man inte klara en pandemi bättre än vad vi gör nu hur ska vi då klara ett krig. I ett krig har vi en parameter till att slåss mot och det är förstörelse av sjukhus. Sjukvården kan inte klara ett krigMen är det en egentligen en vrist på bra sjukvård eller en organisation som är upplagd för att skapa den här typen av problem? Det är ju inte sjukvården som brustit utan stegen innan sjukvården ges.
Hur mycket tror du att beräkningsmetoderna skiljer sig mellan de nordiska länderna? Med tiopotenser uppenbarligen om jag ska döma efter det här inlägget. Varför är IVO:s kritik så hård om de oerhörda skillnaderna i dödstal bara handlar om statstik som samlats in och behandlats på olika sätt?Horribla dödstal? Alltså många har dött, men det gäller många länder. Sen jämför vi äpple med päron, länder räknar så olika.
Men snälla söta rara du vem diskuterar du med? Varför citerar du mig och drar in något helt nytt i diskussionen som inte har det minsta lilla med mitt inlägg att göra?Innan pandemin har det ju alltid hetat att man ska spara in på sjukvården. Kan man inte klara en pandemi bättre än vad vi gör nu hur ska vi då klara ett krig. I ett krig har vi en parameter till att slåss mot och det är förstörelse av sjukhus. Sjukvården kan inte klara ett krig
Krig är lätt, pandemier är svårt men vi kan ju skicka alla till Spanien?Innan pandemin har det ju alltid hetat att man ska spara in på sjukvården. Kan man inte klara en pandemi bättre än vad vi gör nu hur ska vi då klara ett krig. I ett krig har vi en parameter till att slåss mot och det är förstörelse av sjukhus. Sjukvården kan inte klara ett krig
Jag tänkte primärt på andra länder med liknande dödstal, dvs många andra europeiska länder de flesta faktiskt utom Norden. Förresten läs mitt inlägget jag svarade på och mitt inlägg igen så ska du se att norden inte ens är nämnt så varför du tror att jag primärt syftar på något jag inte nämner är obegripligt.Hur mycket tror du att beräkningsmetoderna skiljer sig mellan de nordiska länderna? Med tiopotenser uppenbarligen om jag ska döma efter det här inlägget. Varför är IVO:s kritik så hård om de oerhörda skillnaderna i dödstal bara handlar om statstik som samlats in och behandlats på olika sätt?
Precis och det är då när trycket är som högst och folk är utarbetade, material saknas, leveranser uteblir, staten tappar kontrollen, det är då som personal släpper manualer och riktlinjer och bara försöker få undan patienter för dom vet att det bara fylls på okontrollerat.Om patienter som behöver sjukvård inte ens får träffa läkare utan ordineras palliativ vård per telefon, kan det inte kallas något annat än brist på adekvat sjukvård. Och det tycker uppenbarligen IVO också.
Men är det inte just en brist på bra sjukvård för vissa patienter som ligger bakom Sveriges horribla dödstal? Har det inte varit brist på läkarkontakt och basal sjukvård, som dropp och syrgas, för de patientkategorier som har haft högst covid-mortalitet? Något som faktiskt är officiellt konstaterat genom den IVO-granskning som publicerades i slutet av november?
Du har väl lagt märke till att det senaste dödsfallet i din presenterade statistik registrerades 24 mars, och att länderna inte är riktigt jämförbara med Sverige? Sydkoreas dödstal är ju fortfarande tresiffriga trots en fem gånger större befolkning på en betydligt mindre yta än Sveriges. Kort sagt är dina grafer och ditt urval av presentation så vilseledande att den kan kallas ohederlig.Nej, eftersom svenska dödstal ligger i linje med många andra länders vars sjukvård och restriktioner hyllas i denna tråd som exempel. FHM estimerade mortalitet i Stockholm för 70+ till ungefär 4.3% och såhär ser det ut i några andra länder.
Visa bifogad fil 61217
Vilka är dina (bort)förklaringar till att det inte är våra grannländer med liknande förhållanden och liknande samhällssystem som vi i första hand ska jämföra oss med? Varför tycker IVO som jag i den frågan?Jag tänkte primärt på andra länder med liknande dödstal, dvs många andra europeiska länder de flesta faktiskt utom Norden. Förresten läs mitt inlägget jag svarade på och mitt inlägg igen så ska du se att norden inte ens är nämnt så varför du tror att jag primärt syftar på något jag inte nämner är obegripligt.
Men ja hur man räknar skiljer sig.
Du har väl lagt märke till att det senaste dödsfallet i din presenterade statistik registrerades 24 mars, och att länderna inte är riktigt jämförbara med Sverige? Sydkoreas dödstal är ju fortfarande tresiffriga trots en fem gånger större befolkning på en betydligt mindre yta än Sveriges. Kort sagt är dina grafer och ditt urval av presentation så vilseledande att den kan kallas ohederlig.
Vilken är din förklaring till att Sveriges dödstal skiljer sig så markant åt fel håll från övriga nordiska länder? Och varför skulle IVO rikta så allvarlig kritik mot regionerna om svensk Covid-vård hade utförts på ett adekvat sätt? Svara gärna på de frågor jag ställde i mitt första svar till dig!
Du har väl lagt märke till att det senaste dödsfallet i din presenterade statistik registrerades 24 mars, och att länderna inte är riktigt jämförbara med Sverige? Sydkoreas dödstal är ju fortfarande tresiffriga trots en fem gånger större befolkning på en betydligt mindre yta än Sveriges. Kort sagt är dina grafer och ditt urval av presentation så vilseledande att den kan kallas ohederlig.
Vilken är din förklaring till att Sveriges dödstal skiljer sig så markant åt fel håll från övriga nordiska länder? Och varför skulle IVO rikta så allvarlig kritik mot regionerna om svensk Covid-vård hade utförts på ett adekvat sätt? Svara gärna på de frågor jag ställde i mitt första svar till dig!