Jag tänker inte röra vid det sista stycket ens med en 20 meters stång.
Men; vad får dig att tro att man som lärare får undervisa hemmifrån under distansundervisning?
Eller att lärare inte, om och om igen, ber om detaljerade listor innom vad som ingår i vårt jobb?
I dagsläget har genomsnittsläraren ungefär 14 minuter per lektion att planera och göra efterarbete på (rätta osv). Vi har, på mitt jobb, blivit förberedda på distansundervisning så vida att vi har utrustning (datorer, program, headsets) och vi har testat det live. Men skulle jag imorgon behöva hålla mina lektioner på distans så kommer jag behöva bra mycket mer än 70 min bara för att förbereda "nya" lektioner (de planeringarna som redan finns kommer inte att funka eller kräver tidsödande omställningar för att fungera*).
*tex kan jag inte skriva ut de stenciler jag redan har, eller kopiera gammalt material. Jag behöver PDF varianter om det skall läsas, eller skriva av i ett redigerbart dokument om det skall gå att fylla i, eller skriva frågor på någon av de interaktiva plattformarna om eleverna skall kunna svara och lämna in.