Jag tar det här viruset och dess konsekvenser på fullaste allvar, och följer de restriktioner och rekommendationer som finns. Men jag börjar bli genuint irriterad på kvällspressens sensationsrubriker och trängselhets. De greppar efter halmstrån och slår på stora trumman så fort de får något att skriva om. Jag minns hur de vandrade runt på Strandvägen i våras och intervjuade pensionärer som satt på en bänk och solade, och undrade vad tusan de gjorde ute. Ja vad tusan gör ni själva ute och går fram och pratar med gamlingar dessutom? Låt dom va. Ja, alla måste dra sitt strå till stacken just nu och det är viktigt att det är stränga ord till de som inte sköter sig. Men jag ser verkligen inte meningen i att jaga upp folk genom sensationsrubriker, eller att sitta hemma och förfasa sig över andras beteenden. Det här året är svårt nog som det är. Ännu värre när de nu börjar skapa rubriker om vaccinets biverkningar och när man klickar in på artikeln så handlar det om helt vanliga bieffekter av ett vaccin. Det känns så satans oansvarigt att medvetet skapa oro för vaccinet när vi redan vet att det är vår viktigaste åtgärd, och hänger på att folk kommer vilja vaccinera sig.
Nej, jag är lite less just idag. Personligen tycker jag att pandemin i sig är tuff nog som det är. Ingenting blir bättre av att jag skulle sitta och bli arg över hur andra trängs, förutom att det skulle skapa mer frustration inom mig själv. Jag stänger in mig och äter pepparkakor i jul och väljer att tro att folk har sina anledningar. Om de inte är intelligenta eller empatiska nog, må så vara, alla är faktiskt inte särskilt kloka så det är något som jag slutat förvänta mig av andra för länge sedan.