Samtidigt förstår jag oron till viss del, och då är jag normalt en ganska krass person som tittar snett på personer som vägrar vaccin. När andra länder gjort en annan bedömning, trots EMAs utlåtande och när det finns andra vaccin som det är mindre risk med - då känns det rimligt att man hellre skulle vilja ha något av de andra vaccinen. Tycker att det vore en sak om det fanns ETT slags vaccin mot Covid-19 och man ändå vägrade för att man var orolig, men nu finns det flera. Och även om tillgång ställer till det, så förstår jag varför man hellre vill ha ett annat vaccin. Även om man vet att blodproppsrisken ökar med Covid-19.
Jag tycker att det blir ett väldigt osäkert läge och skapar mkt onödig osäkerhet och oro när sa manga länder "gar emot" rekommendationen fran EMA (att nyttan överväger riskerna för alla aldergrupper). Jag kanske har missförstat syftet med EMA men jag trodde att det var där experter samlades och alla Euländer kunde vända sig till för att ha liknande rekomendationer inom hela EU. Fast nu under pandemin känns det som att syftet med EU inte har fungerar ända.