Covertapet

Coop

Trådstartare
Hej!
Vi ska hyra en liten lägenhet under nått år och i ena rummet så måste vi göra något åt väggarna. Det har släppt i många skarvar och den har fettfläckar. Min tanke är att ta tapetklister och limma fast det som lossnat, slipa och spackla de hål som finns och sen på med en covertapet. På covertapeten tänkte jag sen måla med någon bra färg. Funkar det att göra så?

Har googlat men bara hittat många år gamla trådar om covertapet. Behöver man skära bort överlappningen av tapeten innan? Många skrev i trådarna att de använt vävlim i stället för våtrumslim eftersom vävlimmet är billigare. Det verkade gå åt väldigt mycket lim också.

Tips, erfarenheter?

Coop

Det fungerar fint att göra som du beskriver.

Vi har använt Konkret renoveringsduk som kommer ifrån Bauhaus. Den är lättare och smalare våder än exempelvis Easycover. Till Konkret används vävlim så både duk och lim blir billigare.

Vi är jättenöjda med resultatet. Om man har väldigt stora ojämnheter kan nog ex Easycover vara bättre men för oss dög det gott och väl :)

Liknande trådar

Hemmet Har tagit mej an ett av alla rum som ska göras om. Jag tänkte först måla på tapeterna men då dom suttit sej 70 talet och nu börjat...
Svar
14
· Visningar
5 626
Senast: lady_mike
·
Hemmet Ska renovera ett mindre rum som ska bli kontor här hemma. Har rivit ner den gamla tapeten. Det första lagret alltså. Man kan på vissa...
Svar
8
· Visningar
4 314
Senast: Blomskan
·
Hästmänniskan ...flytta till ett annat stall! Måste få beklaga mig lite och höra hur det ser ut i resten av landet. I somras flyttade jag till en...
Svar
14
· Visningar
3 302
Senast: Totola
·
Hemmet Vad är det för tapeter man 'ska' ha? Jag tänkte de billigaste möjliga som inte är mönsteranpassade, låter bra för mig, som dock...
Svar
8
· Visningar
1 386
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.