Sorbe
Trådstartare
Vad är det för tapeter man 'ska' ha? Jag tänkte de billigaste möjliga som inte är mönsteranpassade, låter bra för mig, som dock tapetserat en hel lägenhet, men det var ett tag sen.
Papperstapeter? Vanliga sånna som man låter ligga och dra i sig tapetklistret?
Har ett rum på 15 m2 som ska tapetseras, räknat ut att det går åt typ 7 rullar.
Hur mycket tapetklister kan det tänka sig gå åt?
Något man bör tänka på?
Tapeten som är nu är något mönstrad så det känns, måste jag spackla över ALLT eftersom de verkligen sitter stenhårt och jag absolut inte lyckas dra bort dem?
Ska jag spackla över alla tidigare kanter från tapeten? Där tapeten ligger över den andra? Försöka dra bort tapeten där eller bara spackla över?
Spackla alla hål är självklart. Sen ska det slipas jämnt va?
Hur länge kan det ta? Från att börja spackla tills rummet står färdigtapetserat?
Om tapeten har blivit missfärgad av kroppsfett (en i familjen har suttit lutad mot väggen ofta när personen kollat på film, i flera år vilket lyckats göra en fläck på väggen), går det att tvätta bort på något sätt eller gäller det tapetsering där också?
Papperstapeter? Vanliga sånna som man låter ligga och dra i sig tapetklistret?
Har ett rum på 15 m2 som ska tapetseras, räknat ut att det går åt typ 7 rullar.
Hur mycket tapetklister kan det tänka sig gå åt?
Något man bör tänka på?
Tapeten som är nu är något mönstrad så det känns, måste jag spackla över ALLT eftersom de verkligen sitter stenhårt och jag absolut inte lyckas dra bort dem?
Ska jag spackla över alla tidigare kanter från tapeten? Där tapeten ligger över den andra? Försöka dra bort tapeten där eller bara spackla över?
Spackla alla hål är självklart. Sen ska det slipas jämnt va?
Hur länge kan det ta? Från att börja spackla tills rummet står färdigtapetserat?
Om tapeten har blivit missfärgad av kroppsfett (en i familjen har suttit lutad mot väggen ofta när personen kollat på film, i flera år vilket lyckats göra en fläck på väggen), går det att tvätta bort på något sätt eller gäller det tapetsering där också?