County Dressyrsadel

fjordtokan

Trådstartare
Hallå!

Är på jakt efter en ny sadel (igen) och har prövat en äldre County... Jag satt som ett smäck i den, helt perfekt! Men i hur vida bomvidder finns den? Och är det stor skillnad på äldre och nyare Countys??

Tacksam för svar :D:bow:

Sv: County Dressyrsadel

Ja det är stor skillnad på äldre och nyare Countys.
County kan ju måttbeställas, i standardmått finns den upp till XXW som är ca 115 grader eller nåt sånt.

Det är deras vanliga bomvidder, men fit 5 är XW så isf borde väl XXW vara fit 6, men jag har bara sett att den kallas för XXW.

Då är vi konkurrenter - jag letar också efter en beg vid county. provade en fit 4 på min 110 gradershäst, den låg fint, men tyvärr var bommen av så det blev inget köp...

Då är vi konkurrenter - jag letar också efter en beg vid county. provade en fit 4 på min 110 gradershäst, den låg fint, men tyvärr var bommen av så det blev inget köp...

Men det går väl att laga, kostar inte så mkt.....
Jag köpte en beg för några år sen, som jag älskar ! Vi trodde att bommen var av så jag lämnade in den. Nu var inte bommen av så det blev bara en omstoppningen den gången.

Då borde en fit 5 eller 6 passa min perfekt. Den som jag provade var en fit 4. Den är ev till salu PMa om du är intresserad.

Man måste ju byta ut bommen och det kan väl inte vara så billigt eller? Har du vad det skulle kosta för dig om det hade varot så att bommen hade varit av?

Vr beredda på att få stoppa om dem ganska snabbt, eftersom stoppningen är väldigt mjuk så trycks den ihop på bara några månader! kan vara bra att ha den utgiften i åtanke!

Annars: vädigt bra sadel, jag har en XW ooh jag tycker den är Väääldigt vid om man jämför med andra modellers xw.

Lycka till!

Skulle du kunna säga om din XW är en fit 5,6 e annat, och i så fall hur många grader bomvidden är på?

Man kan INTE laga en trasig bom. Den måste bytas ut. Svetsar man ihop den kommer den bara gå sönder på ett annat ställe. Om det faller inom garantin kostar det inget mer än frakt att byta bommen. Har garantin gått ut är det bara att kassera sadeln.

Senast ändrad:

Jag har aldrig mätt min hästs rygg så jag kan tyvärr inte svara på det. :crazy:

jag har ridit i en gammal county som jag tyckte var hemsk men jag tyckte jättemkt om en som var nästan sprillans ny. så det är nog en viss skillnad på ny och gammal!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 519
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 682
Senast: hollypolly
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 244
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 360
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka