Country fest!

kamomillo

Trådstartare
Det drar ihop sig till fest i vår by, men ingen vet riktigt vad som "hör till" på en country fest :o
Jag vet! det verkar lite knäppt...

Alltså, vad ska hotellet ha på sin meny?
Vilken typ av knallar kan väntas komma?
Hur ska man vara klädd? jag rider visserligen western men har inga spec. kläder till det :crazy:

Vi i klubben är tillfrågade om vi kan ha någon "uppvisning" eller så, men ingen av oss känner att vi har något att visa upp, ärligt talat är vi väl lite tveksamma över vad som skulle förväntas av oss...

Finns det någon som kan komma med ideér? spåna fritt :idea:
Hur skulle ni vilja att en hel helg i westernstecken skulle vara?

Hjälp oss! :bow:

* Jenny * som enbart varit i Junsele på countryfestivalen, i SPÖREGN!!! fast det var en trevlig tillställning!

Sv: Country fest!

Har varit stämningshöjare på Hagmyrens travbana för många år sen, samt funktionär på en stor Countryfestival i Bergsjö (Hälsingland) och co-driver med häst och vagn på Westerndagarna i Vattlång för många år sedan. Även barrel race på Farmen i Gnarp (även det Hälsingland)

Lämplig mat är grillat av alla slag eller Chili con carne typ. Sallader är också ok.

De shower jag har varit med på har mest inriktat sig på användbarheten hos en bra häst typ trailbana eller versatile horse mönster. Barrel race för uppvisning ger drag åt tillställningen med fartig musik. Sen har det alltid varit populärt med häst och vagn som "taxi". Vi tog då betalt ca 20:- för vuxna och 10 för barn över 7 år. Under 7 år gratis i vuxens sällskap. Då körde vi en liten extra sväng innan man kom fram till "slutstation" som var vid själva festplatsen och man startade ifrån parkeringen eller stallplanen (vi var flera med häst och vagn).

Vi hade westernhattar, jeans, skjorta. Någa hade typiska kjolar. På saloonen fanns can-can tjejer med allt vad det innebar och sheriffer i full mundering...Indianer...och faktiskt, jag har glömt vad dom heter men Lookalike-folk som föreställde Clint Eastwood och några till.

På Countryfestivalen hade vi ett carnivalståg som gick genom centralorten upp på parken.

hoppas jag kunnat vara till någon hjälp... :cool:

Sv: Country fest!

Tack för hjälpen! :bow:

Det gäller att skaffa sig en hatt alltså :angel:
Fasen att vi inte hade mer tid att träna in någon form av uppvisning, men eftersom vi är djupfryst halva året, så är inte hästarna i trim till i slutet av maj :angel:

Häst och vagn är ju en bra idé! men... vår Bamse får väl spel om vi vill att han ska agera körhäst i så röriga samanhang :crazy:

Grillat som mat :smirk: det blir bra!

Nå ja, jag har ju lite att fundera på i allafall!
Tack än en gång!

* Jenny *

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka