Cosmopolite S

Veronika

Trådstartare
Någon som har eller väntar en avkomma efter honom eller som tänker/tänkt att seminera med honom i år?
Jag ville haft honom till mitt sto men pga olika omständigheter blev det ej så men jag vill gärna veta vad ni tycker om honom och hans avkommor...
Tycker att han är av trevlig modell och storlek samt bra härstamning!

Sv: Cosmopolite S

Har sett honom vid flera tillfällen och tycker han ser mkt trevlig ut. Har dessutom en toppen stam, och har ju presterat en hel del själv än så länge. Förstår inte varför han inte får fler ston? men det går ju som bekant mode i vissa hingstar. (personligen skulle jag aldrig betäcka med varken FF eller QE...)

Hade jag haft ett sto som passat hade jag inte tvekat en sekund.

Jag har en ettåring efter honom. Fin & trevlig på alla sätt och vis, men framförallt supercool i skallen. Inte temperamentslös på något vis, men tuff & cool. Undersöker alla faror, tar sig över presenningar, uppmärksam osv. I övrigt så kan jag väl inte precis säga så mycket, vi har ännu inte löshoppat eller så. Fast förra året blev fölet klass 1 vid fölmönstringen *stolt*

Åh, vad roligt att du fått en sån trevlig krabat! Vad är det på mödernet? Har du kanske nån hemsida med bilder? :bump:

Enligt statistiken verkar han inte ha dundersperma? Annars har jag också funderat på honom.

Oh fasen..
Kollade katalogen o det stämmer som du säger:
AI-67 % o TAI-59 % dräktighet för 2004

Tydligen har han fått många krångelston (hört från säker källa) o därav dessa siffror. 50% överlevnad efter 3 dagar så man behöver nog inte vara orolig :)

Alltså detta med spermakvalitet är ju jättesvårt! Om sperman ser jättebra ut när den kommer till station kanske den rekommenderas till krångelston? Å så åker statistiken rutschkana. Vad kan man göra åt detta??

Det har ju diskuterats att redovisa dräktighet per brunst istället för per betäckta ston, men det här problemet kommer man ju inte i från på det sättet.

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 078
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd