Cortus avkommor?

Cyllene

Trådstartare
Hur gamla är hans äldsta nu?

Jag var och tävlade igår och det var en mycket trevlig 98:a e Cortus - Irco Marco. Väldigt snygg exteriört och med kanongalopp. Tyvärr hann jag aldrig se den hoppa, men det jag såg gillade jag.

Kom dock att tänka på att jag inte sett några av hans avkommor på tävlingsbanorna förut, och om de är så gamla som 6 år så borde de ju hunnit visa något vid championaten osv. :confused:

/C - nyfiken som vanligt...

De kommer nog vad det lider! ;)

Fölen ser i allafall kanonfina ut...snygga exteriört med bra halsansättning och vettig storlek. :D

Jag tror att de äldsta är födda -97, vet dock inte hur många ston han hade de första åren.

Har bara sett ett par stycken på tävlingar, vilket ju är lite märkligt med tanke på resultaten från treårstest. Kan det vara så att de är lite sena eller kanske inte så ridbara? De få jag har sett har dock sett ganska fina ut.

Jag glömde...jag har faktiskt sett en 5 årig avkomma hos en tävlingsryttare.Såg denna löshoppa och det såg mkt bra ut. ;)

Sv: Cortus avkommor?

Har en 4 åring E. Cortus - Landadel, som är kvalad till semifinal i 4 årschampionatet i hoppning. Han fick gångartsdiplom på 3 årstestet och var 1 poäng ifrån dubbeldiplom.

Det är ingen dålig stam du har där! Synd att det är en valack! ;-)

Vad är det mer än Landadel på moderns sida?

/C

En av hans avkommor vann Breedes Throphy (6åring) i fälttävlan. Tror det var förra året men är inte helt säker. Tycker han verkar lämna toppen individer ska bli kul och se dem på tävlingsbanorna i framtiden. Har själv fått två föl efter honom en hingst och ett sto, båda med ett supertemperament. :banana:

På mammans sida är det Landadel - Veltensohn - Shogun xx

Tycker också att det är synd att han är valack... men har en halvsyster med samma mamma som är E. Cornetto

Fast den lilla fjutten är ju bara ett år ;o)

Har en 6-åring efter Cortus-Ceylon, hon har växt ganska mkt så vi har tagit det lugnt. Men nu är vi i full gång.. har debuterat 1.00 m och det har gått kanonbra. Jag har sett en del avkommor efter Cortus ute på tävlingsbanorna. Och det har gått bra för dem..

Liknande trådar

Hundavel & Ras Avelsdiskussion önskas här igen! ;) Vissa är våldsamma demonstranter mot användandet av B-höfter i avel. Varför då? En B-höft är...
Svar
14
· Visningar
5 850
Avel Hej, Är totalt ny på det här med avel och är ju väldigt sent ute dessutom, men skulle gärna få lite åsikter angående mina tankar...
Svar
3
· Visningar
1 134
Senast: KickiH
·
Avel Inspirerad av tråden om de nya ELIT hingstarna i Trakehner Verband började jag fundera på när det kan vara dags för ASVH att utnämna en...
Svar
1
· Visningar
2 050
Senast: sona
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar