Sv: Cornish Rex
jag har två, underbara katter! eftersom de är så smidiga är de verkligen perfekta innekatter då de verkligen utnyttjar höjden på ett helt annat sätt än vad i alla fall mina husisar kan. Första dagen de var här kom det verkligen som en chock de var på ställen jag aldrig ens hade kunnat föreställa mig att de skull komma på tanken att ta sig till. mina är två lite äldre kastrater och har nog lugnat ner sig lite, de vill helst leka lite försiktigt med ett skosnöre liggandes ner i soffan :smirk: sen har de ett rejs varje kväll och då går det ju vilt till, det är bara till att ta betäckning annars får man väl en katt i huvudet som kom flygandes från gud vet var. Sen är de ju otroligt sociala, så fort jag sätter mig ner har jag två katter i knäet, de blir bittra om jag försöker få dem att sova bredvid, de ska ligga
på mig samma sak när de sover i sängen, de sover inte brevid, utan de ska ligga på, det kan bli lite krävand ibland. Sen har de en annan ovana som kom som en chock för mig, det är fullt naturligt för en cornish att hoppa upp och sätta sig på huvud och axlar. Första gångerna blev jag lite överrumplad om man säger så
oftast hoppar mina upp när jag kommer hem från jobbet och liksom kramar sig fast "lämna oss aldrig igen!" Sen fäller de inte, de luddar, så det lämnar inte spår i tygsofforna, men det bildas dammälgar mycket snabbare
ursäkta långt svar men jag
dessa katter. De har dessutom den mest underbaart mjuka päls man kan tänka sig