Cornish Rex och hund?

SvartaHingsten2003

Trådstartare
Jag var med min väninna igår och lämnade hennes katter på ett kattpensionat för dom ska åka utomlans i en vecka.
Och mednas hon sitter där med sina katter och säger hejdå så går jag runt och tittar på dom andra katterna som finns där. Helt plötsligt så stannar jag utanför en bur och kan verkligen inte slita blicken från den underbart vackra katt som så fint sitter där och tittar rakt på mig. Jag rös hela jag för den tilltalade mig på ett sätt som inget annat djur gjort. Jag frågade med en gång ägaren till katthemmet om jag fick gå in och hälsa på den. Självklart fick jag det och hon sa även att den söker ett nytt hem.
Jag tog upp honom i famnen och det var den lenaste pälsen jag någonsin varit med om :love: Och inte fråga om katten som jag bara inte kunde lämna ifrån mig =)
Så fort jag gick därifrån så jamade den med en gång precis som den sa att "lämna mig inte, klappa mig mer" Sååå himla sööt!

Jag är ju som sagt väldigt sugen på att köpa den, men nu kommer frågan hur brukar det fungera med hund och Cornish Rex? Han var tydligen väldigt van med hundar..för jag har läst att man bör inte ha en sån katt som ensamkatt utan med sällskap.
Vad har ni för erfarenheter? Berätta gärna hur dom är annars..klöser dom mycket på möbler och tapeter?
Väldigt tacksam för svar

Sv: Cornish Rex och hund?

Mina rexar har alltid fungerat väldigt bra med hundar och andra djur så det tror jag inte är några som helst problem.

Är du inte hemma så mycket bör du absolut ha fler katter, är du hemma dygnet runt och beredd på att aktivera kissen mycket kan det gå ändå men det är ändå att föredra att ha fler. Visst kan dom klösa på möbler men har man en stimulerande miljö i övrigt och håller klorna klippta så går det inte åt så mycket möbler ändå;) Jag har tre katter och inga möbler ser använda ut.

Om katten är van vid hundar tror jag det går alldeles utmärkt att ha en sådan katt som "ensamkatt" så länge den har en hundkompis. Devon rex och cornish rex är ju hyfsat lika till sättet och en gång i tiden hade jag en ensam-devon. Jag bodde med syrran som hade hund och katten och hunden var bästa kompisar. De sov tillsammans och katten hängde och slängde i hundens skägg.

När jag säljer kattungar (föder upp devon rex) ser jag helst att de nya ägarena har katt, hund eller är hemma mycket själva.

Devon och cornish rex är väl bland de närmsta i kattväg man kan komma hund. ;)

Klöser sönder saker gör de inte ifall de har bra klösmöjligheter. Stora klösmöbler brukar i princip vara en garanti för att inte möbler eller tapeter får känna på klorna. Sedan krävs det såklart en del uppfostran om man får hem en kattunge, men det är inte svårt att lära dem vart de får och inte får klösa.

Den här hanen är 2 år gammal. Jag har bara ett arbete på 5 timmar om dagen så jag är hemma ganska så mycket och när jag är i stallet så brukar oftast sambon vara hemma med hunden.
Så han kommer inte alls vara ensam så mycket.

Den här hanen är 2 år gammal. Jag har bara ett arbete på 5 timmar om dagen så jag är hemma ganska så mycket och när jag är i stallet så brukar oftast sambon vara hemma med hunden.
Så han kommer inte alls vara ensam så mycket.

Testa då, märker du att kisse blir olycklig har du ju en bra ursäkt att skaffa en till:angel:

/Jen som tog hem en "leksak" till rexarna i form av en kattunge

Jag har en cornishflicka som är supergo. Hon o vår grand danois är de BÄSTA vänner man kan tänka sig! De delar soffa jämt! Fantastisk ras, mitt enda "problem" med katten är att hon tuggar, men det är ju tydligen en liten "kärleksförklaring" :crazy:, så det får jag väl helt enkelt stå ut med...

Ta du katten! Han verkar ju ha valt dig också!!!:)

Ja tom hon som hade katthemmet sa det att han verkar verkligen tycka om dig så då vart man ju ännu mer kär :love:. Hon var väldigt ledsen över att hon var tvungen att göra sig av med honom..för hennes andra katter mobbade ut honom totalt så därför fick han flytta ut till dom andra kattgästerna.

Man får nog isf köpa en del leksaker som han får tugga på och en stooor klösbräda =)

Om katten ifråga hade det svårt med andra katter, är det kanske lika bra att du inte har katt, utan hund - som han INTE har problem med!

Om du senare skaffar ytterligare en katt, se till att det är en snäll, kattsocial katt.

Lycka till med din nya vän! :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 417
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 385
Katthälsa Hej, jag håller på att förgås av sorg och dåligt samvete. Jag har tre hittekatter, varav den äldstes ålder har av veterinär uppskattats...
Svar
15
· Visningar
3 882
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag tror att jag har blivit lite kär - i Cornish Rex! Har bara läst om dom och sett bilder och tyvärr inte haft chansen att träffa...
Svar
4
· Visningar
1 231
Senast: Kijona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama