Corlensky G

Sv: Corlensky G

Det ska bli spännande att se vad han lämnar. Fadern har ju lämnat väldigt ojämnt vad gäller storlek.

Vi har två ston i Tyskland som blir 4 nu, och båda är riktigt små trots normalstora mödrar. Det ena stoet är betäckt med For Pleasure.

personligen känns CG´s möderne mer intressant,vet inte vad mamman lämnat utöver CG själv men Arpeggio+Pilatus blod är nog bra att vi får in.

mvh/barb

Det där gjorde ju inte ont att se precis!:d

Ni som kan mer än jag, tänker jag fel, eller kunde man önska sig bättre teknik bak? Att han öppnade upp mer? Däremot, fin fram och framförallt, med vilken lätthet han kommer upp från marken!:bow:

Ni som kan mer än jag, tänker jag fel, eller kunde man önska sig bättre teknik bak? Att han öppnade upp mer? Däremot, fin fram och framförallt, med vilken lätthet han kommer upp från marken!:bow:

Jag struntar i hopptekniken:p , jag tittade på rörelsemönstret och mekaniken som är precis den jag vill ha. Därför var det skönt att se att även fadern har samma rörelser som Corlensky själv och som förutom typen är det skäl till att jag använt honom i min gångartsavel.:D

Det gör han, har sett honom i flera tävlingar och det verkar som om han hoppar så. Det gör mig tveksam till att han verkligen kommer upp till WC nivå. Det är inte omöjligt men svårare.

Det är ju nästan lite ironiskt eftersom Clinton ju är känd främst för sin extrema bakbensteknik!!

Däremot verkar inte CO ärva ned det här för jag har sett film på åtminstone 4-5 söner och ingen av dem har haft denna teknik. Det tycker jag gäller för Corlensky också. Får väl se hur den ser ut i år, men i fjol var det öppna bakben som gällde för honom.

*kl*
Får jag fråga, jag blev lite förvånad när jag såg CO för jag upplevde honom som väldigt stor, Clinton har jag alltid tyckt var stor visserligen men trodde inte att CO skulle vara så lik honom då jag uppfattat CG som så ädel (har endast sett honom på bild) vilken typ av häst tror ni CG kommer att ge, mer åt Clinton håller eller mer ädel? eller är det jag som är korkad som upplever CO och Clinton som stora?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 768
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 831
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka