• Avel
  • Trådstartare Trådstartare R0NJA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 982
R

R0NJA

Vad hände med honom? Alltså, jag vet att han inte finns kvar men vad hände..? Någon som vet? Tyckte det var en så oerhört fin hingst, och att han var så ung...

Sv: Coriall

Så här står det på Flyinges hemsida
"Coriall 1100
Avlivad på grund av olyckshändelse i december 2006."

När det hände så stod det så här:

"Den blott treårige avelshingsten Coriall 1100 e. Couleur Rubin-Linaro skadades av okänd anledning i boxen på kvällen den 14 december. Hans hästskötare upptäckte skadan vid kvällsfodringen. Coriall transporterades genast, tack vare rådigt ingripande av stallpersonalen, till Djursjukhuset i Helsingborg, där chefsveterinär Flemming Winberg och jourhavande veterinär Jacob Herslow genast tog hand om hingsten.

Skadan bedömdes dock så allvarlig, att det inte fanns någon möjlighet att rädda Corialls liv. Extra tragisk är olyckan, eftersom både Peter Eriksson och Henrik Ankarcrona, anser att Coriall var den mest lovande treårshingst de någonsin haft att göra med."

Så här står det på Flyinges hemsida
"Coriall 1100
Avlivad på grund av olyckshändelse i december 2006."

När det hände så stod det så här:

"Den blott treårige avelshingsten Coriall 1100 e. Couleur Rubin-Linaro skadades av okänd anledning i boxen på kvällen den 14 december. Hans hästskötare upptäckte skadan vid kvällsfodringen. Coriall transporterades genast, tack vare rådigt ingripande av stallpersonalen, till Djursjukhuset i Helsingborg, där chefsveterinär Flemming Winberg och jourhavande veterinär Jacob Herslow genast tog hand om hingsten.

Skadan bedömdes dock så allvarlig, att det inte fanns någon möjlighet att rädda Corialls liv. Extra tragisk är olyckan, eftersom både Peter Eriksson och Henrik Ankarcrona, anser att Coriall var den mest lovande treårshingst de någonsin haft att göra med."

Jo, så himla tråkigt.. Såg honom iofs när han stod uppstallad på Bollerup och han verkade vara ganska nervig så han kanske smälde i någonstanns... Iaf himla synd men en så fin häst.

Hörde att han förmodligen rullat fast i boxen och skurit upp hela bakbenet från hasen och ner till kotan, så att böjsenorna var så svårt skadade att det vid op i HBG inte gick att göra någonting! Synd, för det var en oerhört talangfull hingst!
Har en avkomma efter honom, hingst 4 vita helstrumpor och bläs, ett riktigt hingstämne...:rofl:

Oj, avkomma efter honom lär nog bli värdefull och eftertraktad, eftersom det finns så få.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 155
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 735
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka