"Copyright" -text på facebook

wrangler

Trådstartare
Denna text dela till höger och vänster (har sett den översatt på svenska också) men jag undrar, är det "på riktigt" eller ytterligare en fejkstatus man ska sprida?

Om det är på riktigt, vart hittar jag mer info om det?
Tack på förhand!

Kopierat:
""You are hereby notified that you are strictly prohibited from disclosing, copying, distributing, disseminating, or taking any other action against me with regard to this profile and the contents herein, including, but not limited to my photos, and/or the comments made about my photos or any other "picture" art posted on my profile. The foregoing prohibitions also apply to your employee, agent, stu...dent or any personnel under your direction or control. The contents of this profile are private and legally privileged and confidential information, and the violation of my personal privacy is punishable by law. UCC 1-103 1-308 ALL RIGHTS RESERVED WITHOUT PREJUDICE

For those of you who do not understand the reasoning behind this posting, Facebook is now a publicly traded entity. Unless you state otherwise, anyone can infringe on your right to privacy once you post to this site. It is recommended that you and other members post a similar notice as this, or you may copy and paste this version. If you do not post such a statement once, then you are indirectly allowing public use of items such as your photos and the information contained in your status updates.
Copy & paste, everyone""

Sv: "Copyright" -text på facebook

Ja det har ju jag också gjort i veckor nu men ALLA lägger upp den här texten, privatpersoner, företag, i alla länder....

Jag har givetvis sökt efter mer information och inte hittat något. :grin:
Ska jag stå fast vid min åsikt att det är ännu en tramsig "kopiera på din status om du vågar" text alltså?

Jag hade absolut avfärdat det som rent trams. Har inte sett något sådant dock. Dessutom har jag en rätt dold profil, och spelar inga spel eller gör test eller annat skräp på fb. Jag har liksom inget som är väldigt privat eller viktigt. Inte skriver jag något som är dumt eller hemligt heller.

Och vem ska gå in och läsa texten, tänkte dom.:confused:

Det här måste vara tusende gången något liknande händer.

Nej jag spelar inga spel eller accepterar en massa applikationer och nonsens heller, och såna där "kopiera o dela" översvämmas ju facebook av dagligen, blir så trött på det.

Lite som förr, då man glatt märkte att man fått brev av någon kompis, men sedan blev grymt besviken då man insåg att det var nåt jäkla pyramidspel med trosor eller whatever.

Det finns en upphovsrättslag som gäller oss alla, kanske bättre att folk får lite kunskap om den.

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: 95johsv
·
Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 695
Senast: YlvaG
·
Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
691
Senast: Sarah415
·
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
15 111
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar