Conny Nobell - slut som artist?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Kadabra
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
K

Kadabra

Ursäkta den något provokativa rubriken, men gårdagens insats i Gulddivisionen på Åby lär ju sätta fart på spekulationerna?
Okej att Conny fick sig en rejäl tryckare av Taggen och Åke Svanstedt, men det ska han ju tåla om han ska vara med i de stora löpningarna.

Vad tror ni? Har han nått sitt max, eller är han på väg upp i form?
Personligen tror jag att han tas till avel redan år 2007, teamet runt hästen är nog inte beredda att riskera Connys goda rykte?

Nu vill jag veta vad du tror om Conny Nobell i nuläget och om hans framtid. Diskussion anbefalles! :D

Sv: Conny Nobell - slut som artist?

Kan han inte "bara" vara lite ur form ?! Tycker viserligen att han är lite upp pratad för min del. Men som sagt även solen har fläckar. .....

Conny är en liten,elak ostammad hästjäkel som knappast kommer få mer än tio märrar :angel: .
Dvs. han kommer ju tävla läääänge.
Om han duger internationellt har jag svårt att svara på,men han har ju bevisat sig duga i guld på hemmaplan.Så han kommer få ihop till havren.

Jag tror inte heller på Conny som avelshingst.

Av det han visade igår duger han inte på Vincennes, men det är ju över en månad till han ska ha toppform. Jag tror dock inte att han kommer att lyckas i Frankrike. I Sverige kommer han nog att tjäna en hel del pengar till.

Tror inte på honom alls som avelshingst, rätt stamlös i mina ögon.

Som tävlingshäst så har han ju varit bra, borde kunna nå sin topp 2007 prestationsmässigt, om det finns mer utveckling i honom. Han visade väl redan i år att han duger internationellt, det tycker jag är lite orättvist och döma ut honom som en enbart guldknetare på den prestationen han gjorde igår. Gårdagens lopp tycker jag mest bevisar att även de stora stjärnorna behöver fartträning, inte ens de kan springa fort utan fartträning i benen. Tror kanske han är lite sent ute (en månad eller så), dvs borde ha lite bättre form nu, om han ska duga i Frankrike i vinter.

*knapplån*

Följande saxat från stall Goops hemsida:
"Conny har muskelvärk, den tuffa träningen och loppet har gjort han lite stel , inga hältor som kan stoppa upp tävlingen. Kör vidare mot PDA sa Jonas, så nästa start blir i Paris den 31/12. Då kommer Conny få ett preparé lopp."

Slut som artist?

Absolut inte!

Dålig dag?

Ja visst!

DÅ ser vi fram emot att han själv får visa OM han är det :D

Nja jag tycker inte att det är spec intressant...Men ska ge mig om jag har fel...Dessutom tycker jag att det ser ut som om han störs av ngt.

Slut som artist?

Absolut inte!

Dålig dag?

Ja visst!

hm, håller med!

men den hästen tycker att han gjort en del framsteg ändå, han har ju blivit starkare, men kanske inte något upp emot vad som krävs till Pd´a.. det tror jag inte!

kanske krävdes det den där lilla "djävuls-conny" för att han verkligen skulle vilja mer o på annat sätt, han har ju inte vunnit sina lopp på ingenting direkt... kanske denna mognaden inte va någe bra?

nä jag vet inte.. jag kan inte mer än säga att jag verkligen gillar den hästen, på alla vis!

(han får ju äran o va min visningsbild till och med :angel: skämt o sido)

Senast ändrad:

Jag hör ju till dom som inte tycker man ska dömma hästar efter enskilda prestationer. :angel:
Han gör ett "dåligt" lopp, so what? Är det så dåligt då, han kom tvåa.
Däremot har jag aldrig varit speciellt imponerad AV Conny Nobell....och jag tror inte att han kommer ha en chans i PDA, faktiskt....
Tror han kommer att får svårt överhuvudtaget i Frankrike, men jag kan få äta upp mina ord, men det gör jag med glädje isåfall! ;)

Därmed inte sagt att han är en dålig häst, no way, han är en superhäst som kommer tjäna måååååånga miljoner framöver! Men i PDA kommer han nog inte göra succé..... och att han inte sätter en straffspark en Llördag i December det betyder ingenting för framtiden anser jag. Alla kan ha en dålig dag - om det nu är dåligt att bli tvåa.

Även Beckham kan missa en straff, och inte skulle väl han bli kickad från laget för det?:cool:

Kan han sedan få äta ur samma fodersäck som Jaggen kan han kanske höja sig ett snäpp också...;)

och att han inte sätter en straffspark en Llördag i December det betyder ingenting för framtiden anser jag. Alla kan ha en dålig dag - om det nu är dåligt att bli tvåa.
Även Beckham kan missa en straff, och inte skulle väl han bli kickad från laget för det?:cool:

jag tycker han gjorde en bra prestation trots den öppningen, som sagt han har ju gjort framsteg av träningen dom gett hnm, tror inte han klarat den öppningen och hålla "så pass bra" in till mål, och få en andra plats för ett halv år sen! =/
nej finns allt ngt i den kusen....:d men som jag sa innan, frankrike-Pd´A ; ingen vidare chans! :crazy:

Men en andra synvinkel är väl att världseliten för dagen är ovanligt tunn?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka