Sv: Connemarahingst*bild*
Hej!
Det är lite svårt att uttala sig om en häst bara genom att se den på bild. Jag kan ju tex inte se hur pass korrekt den är i sina ben framifrån osv på den här bilden. Men jag kan lämna lite synpunkter på det jag kan se. Jag tycker att din unghingst har fina och rejäla ben från sidan. Han har en lång och fin hals samt ser ut att ha ett vackert huvud. Han har välutvecklad manke och är tillräckligt djup i sin bål. Han är ju fortfarande mkt valpig och inte så maffig men när det kommer så blir det en ponny med mkt fin sida iaf. Hur han rör sig och det allra viktigaste (temperamentet) kan jag ju inte uttala mig om. Om jag skulle önska mig något så är det kanske lite mer "ponnytyp". Men jag anar att det ligger ganska mkt fullblod bak i hans möderne vilket ju syns bland annat på manken och kroppsformen (rumpan, inte så brett kors mm.) Vad är det för en grå häst som skymtar bredvid? Angående höjderna så tycker jag nog att 143 samt 146 cm är ganska stort för att vara 1-åringar. Mina 2-åringar är ca 142-143... Hingstungen efter Cocum Thunder Boy är mkt präglad av sin far. Har sett ganska många föl e. honom och de bukar bli en aning "kvadratiska", ganska högställda, men med bra och grova ben. Han är också valpig men har en bra hals och kanske lite mer ponnytyp än den andre.