Connemara till dressyr eller hopp?

G

Grubblaren

Jag har ett connemarasto som är 11 år.
Hon är duktig på både hoppning och dressyr...
Har ni någon connemara eller känner till någon? Vad är den bäst på? Jag har hört att connemaror är bäst på att hoppa men min har blivit placerad upp till FEI med sion förra ägare så jag känner att det är det jag vill satsa på! :banana:

Sv: Connemara till dressyr eller hopp?

det finns connemaror som är jättebra i både hopp dressyr och fälttävlan, så det är väldigt individuellt. satsa på det du tycker är kul

tant agda skrev:
det finns connemaror som är jättebra i både hopp dressyr och fälttävlan, så det är väldigt individuellt. satsa på det du tycker är kul

Tack för din åsikt! Jag har fått väldigt många på mig nämligen som tycker att jag ska tävla hoppning eftersom det är det hon "tycker är roligast" men det är ju kul med dressyr också.. då skulle man kúnna tävla det mest och bara omväxla med någon hopptävling någon gång! :crazy:

det finns connemaror som är bra i alla grenar, men självklart beror det på individen. Starta det du vill, det går bra att kombinera också.

det är en allsidig ponny.. Dom är bra till både hoppning dressyr och fältävlan..

Jag tävlade min connemara i FEI dressyr, MvsB hopp och FT under samma år... :)
Planerade att starta msvA FT men han skadade sig :(
Han var/är bäst på fälttävlan tror jag.

Så satsa du på vad ni tycker är roligt

connemaror är just till för allt.. de är bra på de mesta, allsidiga hästar.. Jag använder min till hopp men han gör sig rätt bra på dressyren oxå (tävlar dock ej dressyr)

jag tävlar med mina connemaror i western ridning, dom är allround hästar som fungerar till allt

Min gamla connemaraponny tävlades i dressyr, hoppning och fälttävlan. Varför välja, när du kan tävla bådeoch? :)

Silfverrose%20Stj%E4rna.jpg

Skickar en tuff Connemara som tagit många priser!

min Connemara som jag hade var en riktig hoppare! Hon var en trevlig dressyr ponny också, fast hon hade för markbunden trav för att bli något bra... men de brukar ju vara fina allround ponnies!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 475
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: Mia_R
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 410
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka