ComHem eller Telia?

MissFideli

Trådstartare
I nya lägenheten så kan jag välja på ComHem eller Telia som internetleverantör. Vilket är att föredra? För att ha Telia var man tydligen tvungen att ha telefonen hos dom också? Eller?
 
Sv: ComHem eller Telia?

komBORT eller Felia.. hm bra fråga du :) kan du inte ha BBB?
 
Sv: ComHem eller Telia?

smaken är som baken,
delad och full med skit :)
 
Sv: ComHem eller Telia?

BBB slår allt, men ComHem är billigare än Felia och hittills har allt fungerat bra (utom under ett par dagar då telefonin krånglade p.g.a. överbelastade växlar). :D
 
Sv: ComHem eller Telia?

Jag har haft både Comhem och Telia, och jag rekommenderar tveklöst Comhem. Det bästa jag kan säga om Telia var att de hade en mycket hjälpsam kundtjänst, som dock till slut beklagade att man inte fick förbindelsen att fungera och avslutade abonnemanget utan kostnad för mig.

Nu har jag Comhem och därför kan jag skriva detta svar. :)
 
Sv: ComHem eller Telia?

Jag har ComHem och är väldigt nöjd. Har aldrig haft problem med eller lättsamma att prata med.Innan Hade jag Telia, tycker inte om dom man får sitta och vänta i kö hela tiden och sen är dom otrevliga. Ska inte dra alla över en kant för det fanns en del snälla också. Men allt tar sån tid med Telia. Hos ComHem så går allt snabb.
 
Sv: ComHem eller Telia?

vi har telia här ute i "boshen" och det fungerar finfint. ^^ Nu har vi dessutom en snabbare uppkoppling (eller vad det heter) så nu går allt superfort :banana:
 
Sv: ComHem eller Telia?

Comhem helt klart. Jag har haft massor med problme med Telia men aldrig med ComHem. har haft Comhem i över ett år nu och det har aldrig varit nere för mig! Bra service och dessutom så kom grejjerna dagen efter att jag ringde och bsetällde! DET kallar jag snabbt! Det var bara att tuta och köra! :D
 
Sv: ComHem eller Telia?

HAr haft båda. Har inte så mycket att anmärka på någon av dom mer än att Telia är ganska dyrt, sen om man flyttar så betalar man en ganska hög flyttavgift bara för att flytta sitt bredband som i praktiken borde gå på samma dag, men brukar ta 1-2 veckor !!!....flyttar man från ett Comhem hus till ett annat är flytten gratis, bara att plugga in i nya lägenheten. Och nu börjar ju fler och fler hus bli Comhem ansluten.

Comhem har jag märkt är känsligare för driftstörningar, men å andra sidan brukar det vara snabbt övergående. Comhems kundtjänst/supportrar är trevliga prickar även om kötiden kan vara besvärande lång ibland...Telia har då jag ringt oftast haft grinig typer samt har dom nästan aldrig hittat störningsfelet när jag behövt hjälp....
 
Sv: ComHem eller Telia?

Kimz0r skrev:
BBB slår allt, men ComHem är billigare än Felia och hittills har allt fungerat bra (utom under ett par dagar då telefonin krånglade p.g.a. överbelastade växlar). :D

Har efter ett år av skit med BBB nu Comhem istället och det funkar klockrent.
 
Sv: ComHem eller Telia?

Jaså, har de försämrats så pass på bara tre-fyra år?
 
Sv: ComHem eller Telia?

Tja för mig fungerar BBB men när man inte kan få 2 Mbit för 1 kr dyrare i månaden så ska jag byta.

Fast att vänta minst 10 dagar utan internet känns inte kul
 
Sv: ComHem eller Telia?

När du säger Telia - är det en ADSL-anslutning (via telejacket)?

I valet och kvalet mellan ADSL och kabel-tv så hade jag lätt valt kabel-tv. Jag kör med Comhem nu och kör med deras ComBo-paket... Internet, telefoni och digital-tv så får man det billigaste abonnemanget på köpet...
 
Sv: ComHem eller Telia?

Ja, jag tror det är ADSL. Tror inte huset är bredbands-anslutet. Har funderat lite på ComBo-paketet faktiskt, men gillar inte att bindningstiden är så lång. Mycket kan hända på 2 år.
 
Sv: ComHem eller Telia?

Har hört enormt mycket skit om BBB, så det skulle jag nog aldrig våga testa ens om det fanns möjlighet.
 
Sv: ComHem eller Telia?

Jag har valt att byta från Telia till com hem av ekonomiska skäl. Com Hem har månadsfaktura. Jag tog iofs lägsta hastigheten och jag märker väl en viss skillnad... Men att betala en hundring i månaden i stället för att betala en tusenlapp i kvartalet är en milsvid skillnad för mig, som oftast har mal i plånboken. :bow: Och så var Com Hem klart lättare att få tag på och trevligare att tala med i telefon.
 

Liknande trådar

Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 354
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 871
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 421
Senast: Anonymisten
·
Kläder & Bli fin Haha, svårt att välja prefix, men glasögon fick väl gå under kläder och bli fin då. :) Jo, mitt ena glas i glasögonen ramlade ut under...
Svar
13
· Visningar
1 453

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp