ComHem eller Telia?

Sv: ComHem eller Telia?

Jag vill också ha månadsvis betalning. Så man kan inte få det på Telia? Fördel ComHem då. Men jag gillar inte bindningstiden som ComHem har...
 
Sv: ComHem eller Telia?

MissFideli skrev:
Jag vill också ha månadsvis betalning. Så man kan inte få det på Telia? Fördel ComHem då. Men jag gillar inte bindningstiden som ComHem har...

Jag fick ett 12-månaderserbjudande... som jag tackade jag till i mitten av januari. När den bindningstiden gått ut, tänker jag hoppa på stadsnät, eftersom ÖBo kopplat in såna uttag i lägenheten. Då har man ju lite större urval att bolla med. =)
 
Sv: ComHem eller Telia?

Ja, jag har Stadsnät nu, men tyvärr finns det inte i nya huset :( Är nöjd, några små stopp det längsta under Gudrun-besöket. Annara har jag varit helnöjd. Jag har då haft via Thalamus.
 
Sv: ComHem eller Telia?

ComHem el Telia.

Jag har ingen privat egen erfarenhet av de båda på senare år. Hade en gång för flera år sedan ComHem, men det var då det.

Aanledningen att välja Telia skulle kunna vara att det kan du i regel flytta med dig om du byter bostad. ComHem kan du väl också flytta med OM du flyttar till ett "ComHem-hus".

Det brukar säljas paket med bindningstid på 1-2-3år eller nåt sånt. Har kollegor som inte alls tänkt att flytta men vips så blev det aktuellt. De satt fast i bindningstider med sina resp leverantörer. Lite tråkigt att behöva betala av bindningstiden ut för något man inte kan nyttja på den nya adressen.


Något att tänka på kanske?
 
Sv: ComHem eller Telia?

Tack! Just det där med bindningstid fick mig att inte välja ComHem. Som det ser ut nu blir det Glocalnet (det var visstinte bara Telia eller ComHem) eftersom jag har förvalet där så blir ADSL-kostnaden rätt låg. Och ingen öppningsavgift har dom heller.
Men dom kan inte göra nått innan jag flyttat in, så vi får se i slutänden.
 
Sv: ComHem eller Telia?

MissFideli skrev:
Tack! Just det där med bindningstid fick mig att inte välja ComHem. Som det ser ut nu blir det Glocalnet (det var visstinte bara Telia eller ComHem) eftersom jag har förvalet där så blir ADSL-kostnaden rätt låg. Och ingen öppningsavgift har dom heller.
Men dom kan inte göra nått innan jag flyttat in, så vi får se i slutänden.

Glocalnet har jag förstått "döljer" en del av sina kostnader så månadsavgiften ser lägre ut än den faktiskt är. De lägger t ex på faktureringsavgift m.m. och allt detta sammantaget gör att de i praktiken kostar lika mycket som andra leverantörer.

Har ingen egen erfarenhet av Glocalnet, men tänkte att det kunde vara bra att kolla upp innan du tecknar avtal.

//P
 
Sv: ComHem eller Telia?

Fast sånna utgifter tillkommer väl i princip alltid? Sånt brukar man kunna slippa med autogiro t.ex.
 

Liknande trådar

Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 354
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 871
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 421
Senast: Anonymisten
·
Kläder & Bli fin Haha, svårt att välja prefix, men glasögon fick väl gå under kläder och bli fin då. :) Jo, mitt ena glas i glasögonen ramlade ut under...
Svar
13
· Visningar
1 453

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp